04.05.2022 #
Zmiany w konfiguracji urlopów rodzicielskich oraz wychowawczych #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik, podczas dodawania urlopu rodzicielskiego oraz wychowawczego należy wybrać podstawę prawną i numer części urlopu – dane te są niezbędne do prawidłowego wystawienia świadectwa pracy. Pokazywane jest również pole pomocnicze „data złożenia wniosku”:
Dodatkowo należy obowiązkowo wskazać dzieci (dotyczy to urlopu rodzicielskiego, wychowawczego, ojcowskiego i macierzyńskiego). Jeżeli dzieci nie zostały dodane do systemu, pokazana zostanie informacja z linkiem, który przenosi na pracownika do sekcji „Członkowie rodziny”:
Usprawnienia widokowe na kalendarzach pracy #
W CRM > Projekty > Dany projekt, zostały rozróżnione wpisy planu z innych projektów (przy pomocy różnych kolorów):
Podczas edytowania planu pokazywany jest pracownik oraz status wpisu (analogicznie, jak na edycji godzin pracy):
Na Kalendarzu pracy, podczas edycji oraz dodawania wpisów grafikowych o typie „Plan”, dodana została nowa opcja „Uzupełnij brakujące zapotrzebowanie”:
Usprawnienie widoku akceptacji wpisów grafikowych #
Pracownik, który zgłosił wpisy grafikowe do akceptacji, zobaczy w wiadomości e-mail kto zaakceptował bądź odrzucił wpisy grafikowe:
W wiadomości e-mail z przypomnieniem o otwartych zgłoszeniach pracowników, dodana została nowa kolumna „Akceptujący”, w której widoczne są wszystkie osoby, do których wysłane zostało zgłoszenie wpisu:
Nowy raport „Akceptacja zgłoszeń” #
W Raporty dodany został raport „Akceptacja zgłoszeń”, który prezentuje zestawienie zgłoszonych przez pracownika nieobecności i godzin pracy oraz statusów, w jakich te zgłoszenia się znajdują:
Konfiguracja uprawnień do załączników #
W Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy, dodana została sekcja ” Domyślny dostęp do plików dla ról”. Umożliwia ona zdefiniowanie, dla jakich ról dodawany załącznik ma być domyślnie widoczny, a dla jakich możliwy do pobrania:
Nowe kolumny na liście pracowników #
W Pracownicy > Lista pracowników, dodane zostały nowe kolumny – dla pracowników delegowanych, z możliwością sortowania i filtrowania:
- RV-Nummer (Niemcy – numer ubezpieczenia emerytalnego)
- KV-Nummer (Niemcy – numer ubezpieczenia zdrowotnego)
- RFID
- BTLE
- Numer świadczenia emerytalnego
- Numer świadczenia rentowego
Nowe kolumny na liście umów #
W Pracownicy > Umowy, dodane zostały nowe kolumny:
- Kod – Tytuł ubezpieczenia
- Kod – Emerytura i renta
- Kod – niepełnosprawność
Dane do tych kolumn zaciągane są z Danej umowy > Dane do rozliczeń > Dane ZUS, a wartości prezentowane są w formie kodu. Po wskazaniu kodu kursorem, widoczna jest szczegółowa informacja:
#
Usprawnienia widoku podsumowania wpisów nieobecności #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik, wpisy nieobecności w dni wolne od pracy nie będą liczone jako czas pracy (nie będą wykazywane w podsumowaniu po prawej na grafiku oraz w szczegółach w polu Nieobecności).
Poniżej widoczne są wpisy grafikowe dla tego samego pracownika, w tym samym miesiącu – przed zmianami (pierwszy przykład, gdzie dni wolne od pracy wliczały się w czas pracy) i po zmianach (drugi przykład, gdzie dni wolne od pracy nie są liczone jako czas pracy):
Pozostałe usprawnienia #
- W Ustawienia firmy > Dane firmy > Ustawienia finansowe, po wybraniu odpowiedniego „Kodu terminów do przesyłania deklaracji do ZUS”, będzie ustawiał on termin zapłaty składek ZUS na dashboardzie deklaracji (Deklaracje > Dashboard)
- Podczas wystawiania świadectwa pracy (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Więcej > Świadectwo pracy) dodana została możliwość wyboru umów uwzględnionych w świadectwie pracy. Więcej informacji znajduje się w dedykowanym artykule.
- Usprawnienia widoku Zestawienia nieobecności na grafiku pracownika (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik)
- W Raporty > Raport rezerw urlopowych, dodana została kolumna „Wymiar roczny urlopu dodatkowego”, która dotyczy urlopu otrzymywanego z tytułu niepełnosprawności:
- W Pracownicy > Kalkulator wynagrodzeń wprowadzone zostały usprawnienia widokowe.
[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]
09.05.2022 #
Usprawnienia na deklaracji DRA #
- W Deklaracje > ZUS > Dodaj deklarację firmy > Deklaracja DRA, dostosowano do obecnych wytycznych sekcję “Zestawienie wypłaconych świadczeń podlegających rozliczeniu w ciężar składek na ubezpieczenia społeczne” oraz dodano nową sekcję „Zestawienie należnych składek do zwrotu/zapłaty:
- W Płatności > Zobowiązania, dodano blokadę na opłacanie list płac w innym miesiącu, niż termin płatności na rozliczeniu:
Po zaznaczeniu dwóch płatności z różnych miesięcy pojawi się komunikat:
Jeżeli po wygenerowaniu deklaracji DRA w danym miesiącu, dokonamy zmian na rozliczeniach, to na tej deklaracji i na liście deklaracji pojawi się informacja:
Informacja z ostrzeżeniem o konieczności sporządzenia nowej deklaracji lub korekty, pojawi się także z poziomu zakładki Deklaracje > Dashboard:
Dodanie kolejnej deklaracji DRA za ten sam miesiąc spowoduje:
- automatyczne uzupełnianie „Numer deklaracji w miesiącu” zgodnie z kolejnością
- blokadę usunięcia deklaracji z numerem innym niż ostatni
Dodana została również kolumna z numerem deklaracji.
Zmiany w masowym dodawaniu zaliczek #
W Rozliczenia > Zaliczki > Planowanie zaliczek > Dodaj masowo, dodane zostały opcje:
- „Stała kwota” (Kryteria obliczania propozycji > Sposób obliczenia):
- Po wybraniu pokazuje się pole „Kwota zaliczki” i ukrywane są pola:
- „Źródło danych”
- „Dni pracujące”
- „Dni wolne”
- „Nieobecności”
- „Podstawa zaokrąglania”
- Po wybraniu pokazuje się pole „Kwota zaliczki” i ukrywane są pola:
- Dodane zostało pole „Rodzaj zaliczki”: zwrotna lub wynagrodzenie (analogicznie do procesu dodawania pojedynczej zaliczki, jako przedmiot na pracowniku).
- Przy wprowadzaniu nazwy zaliczki podpowiadane są nazwy zaliczek zapisanych na firmie.
- Po wybraniu nazwy z podpowiedzi, kopiowany jest: rodzaj zaliczki, waluta i kwota zaliczki.
Więcej informacji i szczegółowa instrukcja w artykule: Masowe dodawanie zaliczek.
Nowa opcja na stawkach niestandardowych oraz informacja na raporcie dla księgowości #
W Ustawienia firmy > Stawki > Stawki niestandardowe, dodana została opcja „Wchodzi do podstawy ekwiwalentu urlopowego”:
Jeżeli stawka niestandardowa ma uwzględnione wyświetlanie w szczegółach wszystkich elementów i ich kwot, to te stawki z ich ilością pokazane zostaną na raporcie dla księgowości (Raporty):
Nowa możliwość na liście lokatorów – masowe zakończenie zakwaterowania #
W ERP > Mieszkania > Dane mieszkanie > Lokatorzy, dodany został przycisk „Zakończ nocleg”, który aktywuje się po zaznaczeniu minimum jednej osoby, po wybraniu pojawia się okno, w którym należy wpisać datę zakończenia noclegu:
Po kliknięciu „Zapisz”, wpisy mieszkaniowe lokatorów są aktualizowane. Po zapisaniu otrzymujemy również jeden z komunikatów:
Usprawnienia związane z usuwaniem ręcznie dodanych przedmiotów, po usunięciu ich z rozliczenia #
W Rozliczenia > Rozliczenia > Dane rozliczenie, ręcznie dodane na rozliczeniu przedmioty będą usuwane z listy przedmiotów pracownika, gdy usunięte zostaną z rozliczenia lub gdy samo rozliczenie zostanie usunięte:
Zmiana widoku listy szkoleń na portalu pracowniczym #
Na portalu pracowniczym kolumnę „Dane” rozbito na 5 osobnych kolumn:
- Nazwa,
- Termin
- Miejsce
- Ilość godzin szkoleniowych
- Ilość miejsc
Pozostałe usprawnienia: #
- Umożliwiliśmy obsłużenie przypadku, gdy miesięczna kwota zasiłku macierzyńskiego pomniejszonego o zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, jest niższa niż kwota świadczenia rodzicielskiego, określonego w ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Kwotę zasiłku macierzyńskiego pomniejszonego o zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, program podwyższy się do wysokości świadczenia rodzicielskiego.
- W Rozliczenia > Listy płac, po eksporcie wybranych plików do XLS, zablokowane zostały wszystkie nagłówki (podczas przewijania listy w dół)
12.05.2022 #
Zmiany wizualne na stronie rejestracji i logowania do systemu #
Strona rejestracji i logowania dostosowana została do nowej identyfikacji wizualnej systemu Faktura.pl. Dodana została również sekcja „Nowości”, w której informujemy o najnowszych zmianach i usprawnieniach w systemie:
Nowe uprawnienie – widoczność przedmiotów na Portalu Pracowniczym #
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik (o roli Pracownik), w ustawieniach firmy i sekcji Uprawnienia, dodana została opcja „Podgląd przedmiotów”:
Po jej włączeniu, pracownik ma podgląd do swoich wszystkich przedmiotów:
Dodanie możliwości generowania wydruku listy obecności wraz z informacją o nieobecnościach pracowników #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik > Drukuj listę obecności, dodana została nowa opcja „Z nieobecnościami”:
#
Rozszerzenie informacji o dostępnym urlopie na Grafiku pracownika #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik > Szczegóły i korekta > Zestawienie nieobecności, w drugiej kolumnie dodana została informacja „do dziś”.
W kolumnie wykazywany jest urlop, jaki pracownik posiada na cały okres trwania umowy oraz urlop, jaki jest dostępny na dzień dzisiejszy – w momencie sprawdzania (wartość w nawiasie). Jeżeli pracownik posiada prawo do wykorzystania całego dostępnego urlopu na dzień dzisiejszy, wtedy wykazywana jest jedna wartość:
Pozostałe usprawnienia: #
- Na liście deklaracji ZUS (Deklaracje > ZUS), dodane zostały dwie nowe kolumny, do których dane pobierane są z deklaracji ZUS:
- Kod zawodu
- Obywatelstwo
- W Pracownicy > Lista pracowników, dodana została kolumna „Data ostatniego przyjazdu”, w której wykazywana jest data ostatniego wjazdu do Polski.
- W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik >Adresy > Mieszkania/Noclegi, dodana została informacja o zakwaterowaniu w konkretnym pokoju (jeśli pracownik takie posiada).
- W Raporty > Raport kosztów mieszkań, dodany został filtr na bieżącą/wszystkie firmy.
- W Raporty > Raport zużycia mediów:
- dodano filtr na bieżącą/wszystkie firmy
- zmienione zostały nazwy kolumn dla poszczególnych mediów z „Zużycie/osobę” na „Zużycie/osobodobę”
- analogicznie zostało zmienione przeliczanie na osobodobę w tym miejscu
17.05.2022 #
Nowa opcja dodawania pracownika istniejącego na innej firmie #
W Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Profil pracownika, dodano nowe ustawienie „Zezwalaj na duplikaty na różnych firmach”:
Jeżeli opcja nie jest zaznaczona, system blokuje dodanie tego samego pracownika na różnych firmach, np:
Po włączeniu ustawienia, system zezwoli na dodanie tego samego pracownika na różnych firmach, do których nie był powiązany.
Przy dodawaniu i edytowaniu pracownika (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik lub > Dodaj pracownika), podczas wpisywania informacji w sekcji Numery identyfikacyjne, wyświetlany jest komunikat „Pracownik o takim numerze … już istnieje” – jeżeli wprowadzone zostaną dane, które już istnieją w systemie.
Poniżej prezentowany jest przykład na polach: PESEL, Seria i numer dowodu, NIP, REGON, Paszport:
Nowe uprawnienia dla modułu mieszkań #
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Dany użytkownik > Mieszkania, dodane zostały nowe uprawnienia:
- Zarządzanie wpisami grafikowymi – dodawanie wpisów grafikowych było wcześniej możliwe, jeżeli użytkownik miał dostęp do danego mieszkania i miał możliwość dodawania wpisów grafikowych. Teraz, aby użytkownik mógł zarządzać wpisami grafikowymi mieszkania, musi mieć nadane niniejsze uprawnienie. Użytkownikom, którzy mieli dostęp do mieszkań i możliwość dodawania wpisów grafikowych, powyższe uprawnienie zostanie automatycznie włączone. Prosimy administratorów o weryfikację nadanych uprawnień.
- Podgląd stanu liczników
- Dodawanie stanu liczników
- Edycja stanu liczników
Możliwość ponownego rozliczenia zapisanej deklaracji ZUS DRA #
W Deklaracje > ZUS > Dodaj deklarację firmy > Deklaracja DRA, dodano możliwość ponownego przeliczenia zapisanej już deklaracji:
Pozostałe usprawnienia #
- Raporty podzielone zostały na dwie zakładki: Raporty zdefiniowane (wszystkie raporty systemowe – dostępne do tej pory) oraz Raporty niestandardowe (możliwość definiowania własnych raportów). Raporty niestandardowe są w fazie rozwoju i planujemy kontynuację rozszerzania tej opcji. O zmianach informować będziemy w najbliższych newsletterach.
- W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy, do uprawnień o roli Klient, do Umowy pracowników, dodano możliwość włączenia kolumn na liście pracowników:
- B.u. start
- B.u. koniec
- N.u. start
- N.u. koniec
- W panelu Otwarte zgłoszenia pracowników, w kolumnie Typ, w nawiasie wyszczególniony został rodzaj nieobecności zgłoszonej przez pracownika (analogiczna informacja pojawia się w wiadomości e-mail).
- W Szablony > Wydruki > Dodaj nowy wydruk, dla wydruku o typie Inne, dodany został znacznik “{%Data złożenia dokumentów%} – jego wartość pobierana jest z pola na zezwoleniu Data złożenia dokumentów
- Na rachunku i liście płac dodana została możliwość osobnej edycji Konta księgowego Klienta oraz Konta księgowego pracownika
- Poprawa wydajności Dashboardu Zezwolenia/Deklaracje
23.05.2022 #
Zmiany w zgłoszeniach do ZUS i zadań dla kadrowej – w zależności od statusu umowy #
Zadania dla kadrowej „Nowy pracownik do zarejestrowania w ZUS” (opcja w Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Kadrowa), generowane są tylko dla umów wystawionych w statusie systemowym Aktywna, Nieaktywna lub Podpisana.
Uwaga! Prosimy o zweryfikowanie statusów systemowych umów (Ustawienia firmy > Statusy >Umowy).
W Pracownicy > Umowy > Dana umowa:
- w przypadku, gdy umowa nie ma zgłoszenia do ZUS i nie jest w statusie systemowym (Podpisana, Aktywna, Nieaktywna), w sekcji Deklaracje ZUS wyświetla się komunikat:
- w przypadku, gdy umowa zgłoszona jest do ZUS oraz jest w statusie Wycofana/Odrzucona/Oczekuje na podpis/Błąd podpisu pojawia się komunikat:
Umowy o statusach Wycofana/Odrzucona/Oczekuje na podpis/Błąd podpisu pomijane są podczas raportowania godzin. Umowy takie pomijane są również w rozliczeniach:
#
Modyfikacja sposobu wprowadzania zmian w kodach tytułów do ubezpieczeń w trakcie trwania umowy #
Do tej pory, chcąc zmienić kod tytułu ubezpieczeń, należało wprowadzić do programu dokumenty zgłoszeniowe ZUS ZUA/ZZA/ZWUA (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Więcej > Deklaracje ZUS):
Wynikiem wprowadzenia dokumentów zgłoszeniowych, było wyświetlenie na profilu tego pracownika w Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń > Dane ZUS, informacji o pierwotnie ustawionym kodzie tytułu oraz poniżej pierwotnego kodu, informacja o okresach i rodzajach kodów wprowadzanych w dalszej kolejności:
Obecnie, w celu aktualizacji kodu tytułu ubezpieczeń, należy wykonać czynności zbliżone do zmiany parametrów na zakładce Parametry wynagrodzenia.
Zmiany kodu dokonujemy bezpośrednio w zakładce Dane ZUS (Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń > Dane ZUS), poprzez dodanie nowych parametrów przez naciśnięcie ikony plusa. Rozwinięte zostanie nowe okno, w którym należy wprowadzić żądane zmiany. System podpowie nam aktualny kod i zbada, czy wprowadzona zmiana w dacie obowiązywania nowego kodu, mieści się w okresie, na jaki została zawarta umowa:
Wyświetlona zostanie informacja o datach, w jakich obowiązuje kod tytułu ubezpieczenia, wraz ze wskazaniem kodu. Co więcej, aktualizacja kodu tytułu jest możliwa i zostanie wykonana, bez wprowadzenia dokumentów zgłoszeniowych ZUS.
Inne zmiany w zakładce Dane ZUS:
- Usprawniono proces przechodzenia do zakładki z deklaracjami ZUS osoby zatrudnionej – W zakładce „Więcej opcji” dodana została opcja „Deklaracje ZUS”:
- Po zapisaniu zmiany w zakładce “Dane ZUS”, program nie powróci do zakładki “Parametry wynagrodzenia” (tak do tej pory). Pozostaniemy na docelowej zakładce, gdzie dokonywane i zapisywane były zmiany. Podobnie – w przypadku zapisywania zmian na pozostałych zakładkach w Dane do rozliczeń.
- Generując DRA, program dla prawidłowego pobierania zawartej umowy do raportu RCA, w miesiącu, w którym nie było wypłaty, wymagał istnienia dokumentu ZUS ZUA/ZZA. Obecnie nie ma takiego wymogu, program bada istnienie umowy w danych datach oraz sprawdza czy posiada status systemowy Aktywna/Podpisana.
- Zmiany w kodach tytułów do ubezpieczeń zapisywane są w historii pracownika:
Usprawnienia na deklaracji DRA #
- Dotychczas w Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń > Dane ZUS, podczas dodania kodu ubezpieczeń – wyświetlany był kod ubezpieczeń z datą rozpoczęcia umowy.
Obecnie, system bada datę zmiany ubezpieczeń w zakładce Parametry wynagrodzenia i odpowiednio ustawia kod ubezpieczeń. Dotyczy to także umów o powołanie, które zostały objęte obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego od 01.01.2022 oraz umów zleceń zawartych z osobą pierwotnie posiadającą status studenta (który zwalnia z ubezpieczeń w ZUS), a tracącą ten status w trakcie wykonywania zlecenia.
- W przypadku braku podlegania ubezpieczeniom (np. umowa zlecenie ze studentem), w zakładce Dane ZUS, zostanie wyświetlony komunikat „Brak kodu tytułu do ubezpieczeń z uwagi na brak podlegania ubezpieczeniom”.
- W przypadku jednoczesnego wykonywania pracy na podstawie umowy o pracę i na podstawie powołania, w RCA wyświetlane są wszystkie aktualne kody ubezpieczeń.
- W przypadku jednoczesnego zatrudnienia na podstawie umowy o pracę i zlecenie, w RCA wyświetlany jest jeden kod – kod etatu 0 10.
Dodanie możliwości eksportu raportu “Akceptacja zgłoszeń” #
W Raporty > Raport Akceptacja zgłoszeń, dodana została możliwość eksportu do pliku xls, dodano możliwość konfiguracji kolumn oraz sortowania. Dodatkowo nazwa „Zgłoszenie urlopu”, zamieniona została na „Zgłoszenie nieobecności”:
Nowe pole „Opis” w wiadomości o zgłoszeniu godzin pracy/nieobecności oraz w raporcie „Akceptacja zgłoszeń” #
Pole „Opis” dodane zostało:
- w wiadomości z akceptacją zgłoszenia (dla osób odpowiedzialnych za akceptację)
- w dziennym przypomnieniu o otwartych wpisach grafikowych (dla osób odpowiedzialnych za akceptację)
- w raporcie „Akceptacja zgłoszeń”
Nowa opcja w ustawieniach finansowych Reguły podziału kosztu przelewu zagranicznego #
W Ustawienia firmy > Dane firmy > Płatności, dodana została opcja Reguły podziału kosztu przelewu zagranicznego:
Usprawnienia w opcji wyrównywania – na drugim kroku rozliczenia #
W Rozliczenia > Rozliczenia > Dane rozliczenie, opcję “wyrównaj do wysokości kwoty wypłaty i oznacz jako rozliczony” można było do tej pory stosować w przypadku gdy wynagrodzenie netto było ujemne. Teraz można stosować opcję do każdego potrącenia np. jeśli chcemy potrącić część kwoty (ręcznie zmniejszając jej wysokość) i nie nanosić pozostałej części na kolejne rozliczenie:
Konwersja waluty przedmiotu do waluty rozliczenia #
Jeżeli na rozliczeniu mamy dodaną delegację i przedmiot z ustawieniem – “Potrącać/zwracać z – Delegacja” w walucie innej niż waluta delegacji, to system automatycznie dokona konwersji i potrąci przedmiot w walucie delegacji. Można to zobaczyć po najechaniu na ikonę przedmiotu na rozliczeniu.

26.05.2022 #
Nowa opcja dla Portalu Pracowniczego – Prezentuj nieobecności Zespołu pracownika #
W Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Portal pracowniczy, dodana została opcja „Prezentuj nieobecności Zespołu pracownika”, która domyślnie jest zaznaczona. Na portalu pracowniczym, w panelu nieobecności, pracownik widzi zakładkę „Zespół”, która informuje o nieobecnościach osób z zespołu. Wyłączenie tej opcji spowoduje wyłączenie widoczności zakładki.
Usprawnienia w module Faktury #
W Faktury, podczas ustawiania serii dla faktury zakupowej z numeracją Pracownik, numery faktur z rozliczeń umów B2B będą nadawane per pracownik (kolejno numerowane wg tej serii – każdy pracownik będzie miał unikalny numer faktury). Dodatkowo, na listach faktur dodano możliwość masowej zmiany statusów:
Pozostałe usprawnienia: #
- W Raporty > Raport dla księgowości, dodano kolumny:
- suma godzin przepracowanych
- suma godzin urlopów
- suma dni chorobowych/zasiłków
- W Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki, dodany został nowy znacznik {%Transport godzina przejazdu%}. Zostały również zmienione dwie nazwy:
- {%Transport miescowość z%} na {%Transport adres z%}
- {%Transport miejscowość do%} na {%Transport adres do%}
- W trakcie dodawania/edytowania umowy (Pracownicy > Umowy), dodana została możliwość przejścia bezpośrednio do projektu, poprzez kliknięcie w numer projektu, który znajduje się w górnym panelu
31.05.2022 #
Usprawnienie opcji blokowania wynagrodzeń #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Więcej > Wynagrodzenie/Wypłaty, dodano możliwość zablokowania pojedynczych wynagrodzeń (wcześniej obywało się to dla wszystkich umów). Dodatkowo:
- W kolumnie „Data wypłaty” wstrzymane wynagrodzenia wyświetlane są na czerwono, jeżeli istnieje data wypłaty, zostaje przekreślona:
- Przycisk „Wstrzymaj wynagrodzenie” jest nieaktywny, jeżeli przynajmniej jeden wiersz nie jest zaznaczony. Jeżeli już jakieś wynagrodzenia zostały wstrzymane lub wypłacone, pojawia się komunikat:
- Jeżeli pracownik, któremu chcemy zablokować wynagrodzenie nie posiada w systemie numeru kontaktowego, pojawia się informacja o tym.
- Przycisk „Odblokuj wynagrodzenie” jest aktywny, jeżeli pracownik posiada minimum jedno zablokowane wynagrodzenie. Jeżeli nie zostaną zaznaczone konkretne wynagrodzenia, kliknięcie „Odblokuj wynagrodzenie” spowoduje odblokowanie wszystkich zablokowanych wynagrodzeń.
- Dodana została możliwość filtrowania po wstrzymanych wynagrodzeniach.
Pozostałe usprawnienia #
- W kolejnej fazie rozwoju w Raporty > Raporty niestandardowe, dodane zostały pola z podstawowego formularza dla pracowników, Klientów i umów. Usprawniony został również proces filtrowania danych podczas tworzenia raportu.
- W Zadania > Lista procesów, dodana została ikona koperty, po kliknięciu której, wysyłana zostanie wiadomość do osoby lub grupy osób w kolumnie „krok przypisany do”.
- W Pracownicy > Lista pracowników, dodana została kolumna „Mieszkanie – adresy” , w której wyświetlane są adresy mieszkań w skróconym formacie.
- W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń, opcja „Przy rozliczeniu uwzględnij kwotę wolną od podatku” wyświetlana jest na głównym panelu – bez potrzeby rozwijania.
- Dodana została możliwość edycji daty deklaracji na korekcie rozliczenia.