logo-faktura-pl
  • Baza wiedzy
  • Zaloguj się
  • O systemie

Samouczek

  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn

Podstawowa konfiguracja systemu

  • Dopiero zaczynasz przygodę z Faktura.pl? Sprawdź ten wpis!
  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
  • Opiekun Klienta – jak znaleźć jego dane?
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Moduł Zadań
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Bezpieczeństwo
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Wspierane przeglądarki

FAQ samouczek

  • ID firmy w systemie
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Stopka maila: Stopka w mailu wysyłanym z systemu – Konfiguracja
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Masowe dodawanie i usuwanie opiekunów / przełożonych pracowników z działów / Klientów / projektów / rekrutacji
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie

Użytkownicy

  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?

Nowości

  • Nowości 24.09.2025
  • Nowości 17.09.2025
  • Nowości 11.09.2025
  • Nowości 04.09.2025
  • Nowości w module mieszkań
  • Nowości 27.08.2025
  • Nowości 25.08.2025
  • Nowości 18.08.2025
  • Nowości 11.08.2025
  • Nowości 04.08.2025
  • Nowości 22.07.2025
  • Zmiany w profilu pracownika i kandydata – nowy, bardziej intuicyjny widok
  • Nowości 03.07.2025
  • Nowy moduł: Obsługa delegacji i oddelegowań
  • Nowości 03.06.2025
  • Zmiany w zakresie legalizacji cudzoziemców
  • Praca zdalna okazjonalna – konfiguracja i działanie
  • Własne rodzaje nieobecności i pracy
  • Nowości 18.05.2025
  • Nowości 14.04.2024
  • Nowości 8.04.2025
  • Nowości 19.03.2025
  • Przebudowa formularzy, ankiet oraz grup
  • Nowości 4.03.2025
  • Nowości 25.02.2025
  • Nowości 18.02.2025
  • Nowości 30.01.2025
  • Nowości 22.01.2025
  • Nowości 15.01.2025
  • Generowanie PITów za 2024r.
  • Nowości 15.12.2024
  • Nowości 10.12.2024
  • Nowości 20.11.2024
  • Nowości 13.11.2024
  • Nowości 07.11.2024
  • Nowości 4.11.2024
  • Nowości 22.10.2024
  • Nowości 8.10.2024
  • Nowości 3.10.2024
  • Nowości 30.09.2024
  • Nowości 24.09.2024
  • Nowości 18.09.2024
  • Nowości 11.09.2024
  • Nowości 8.09.2024
  • Nowości 26.08.2024
  • Nowości 21.08.2024
  • Nowości 12.08.2024
  • Nowości 28.07.2024
  • Nowości 21.07.2024
  • Nowości 09.07.2024
  • Nowe listy w systemie
  • Przebudowa modułu przedmiotów
  • Nowości 30.06.2024
  • Nowości 18.06.2024
  • Nowości 13.06.2024
  • Nowości 3-5.06.2024
  • Nowości 27.05.2024
  • Nowości 8.05.2024
  • Nowości 24.04.2024
  • Nowości 09.04.2024
  • Nowości 24.03.2024
  • Nowości 17.03.2024
  • Nowości 12.03.2024
  • Nowości 6.03.2024
  • Nowości 29.02.2024
  • Nowości 27.02.2024
  • Nowości 20.02.2024
  • Nowości 12.02.2024
  • Nowości 26.01.2024
  • Nowości 24.01.2024
  • Nowości 26.11.2023
  • Lista płac dla zaliczek i autokorekty
  • Nowości 3.01.2024
  • Nowości 18.12.2023
  • Nowości 12.12.2023
  • Nowości 6.12.2023
  • Nowości 3.12.2023
  • Nowości 29.11.2023
  • Czy Faktura.pl zostanie dopasowana do KSeF (Krajowy System e-Faktur)?
  • Nowości 16.11.2023
  • Nowości 9.11.2023
  • Nowości 6.11.2023
  • Nowości 12.10.2023
  • Nowości 10.10.2023
  • Nowości w module rozliczeń 5.10.2023
  • Nowości 25.09.2023
  • Nowości 19.09.2023
  • Nowości 14.09.2023
  • Nowości 12.09.2023
  • Nowości 5.09.2023
  • Nowości 21.08.2023
  • Nowości 7.08.2023
  • Nowości 27.07.2023
  • Nowości 25.07.2023
  • Nowości 24.07.2023
  • Nowości 11.07.2023
  • Nowości 6.07.2023
  • Nowości 04.07.2023 [zmiana z 3.07]
  • Nowości 06.2023
  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
  • Masowa edycja czasu pracy z poziomu dashboardu rozliczeń
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Nowe komponenty w systemie Faktura.pl w dniu 26.05.2023
  • Zmiany w kalendarzach pracy w dniu 26.05.2023
  • Widget RCP – zmiany w dniu 26.05.2023
  • Ważne zmiany w module ewidencji czasu pracy w systemie Faktura.pl
  • Nowości 05.2023
  • Nowości 04.2023
  • Nowości 02.2023
  • Nowości 01.2023
  • Nowości 12.2022
  • Nowości 07.2022
  • Nowości 09.2022
  • Nowości 10.2022
  • Nowości 11.2022
  • Nowości 05.2022
  • Nowości 06.2022
  • Nowości 03.2022
  • Nowości 04.2022
  • Nowości 02.2022
  • Nowości 11.2021
  • Nowości 01.2022
  • Nowości 07.2021
  • Nowości 08.2021
  • Nowości 08.2022
  • Nowy interfejs systemu
  • Nowości 12.2021
  • Nowości 10.2021
  • Nowości 09.2021
  • Nowości 03.2021

Konfiguracja

  • Nowe listy w systemie – wdrożenie nowych kolumn i zmiany w nazewnictwie

Ogólna konfiguracja systemu

  • Nowe listy w systemie – wdrożenie nowych kolumn i zmiany w nazewnictwie
  • Konfiguracja walut obcych w systemie
  • Przekierowanie systemu Faktura.pl na własną domenę
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Uprawnienia i role w systemie (Rola Administrator, Użytkownik, Pracownik, Kandydat, Klient, Partner handlowy)
  • Portal Pracowniczy – Konfiguracja – Dostęp pracownika – Samoobsługa pracownicza
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych lub zgłosi wpisy grafikowe?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Stanowisko – Lista stanowisk w systemie i dodawanie stanowiska
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty / pola własne [Tłumaczenie artybutów / pól własnych / systemu]
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / SerwerSMS]
  • Formularz zapotrzebowania
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Bezpieczeństwo

Wydruki

  • Wydruki / szablony dokumentów i maili w systemie
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie, konfiguracja i udostępnianie na portalu pracowniczym
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?

Wielofirmowość

  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe

FAQ Konfiguracja

  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak podpiąć skrypty z Google Ads / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?

Integracje, import, eksport

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)

Integracje

  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Integracje w systemie
  • Integracja z Microsoft Outlook
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / SerwerSMS]
  • Integracja z PowerOffice

Import

  • Import danych do systemu – zbiór zagadnień
  • Importowanie składników na rozliczenia pracownika

Praca w Module Rekrutacji

  • Automatyczne pobieranie leadów z reklam kontaktowych na Facebooku/Instagramie do Faktura.pl
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • Link aplikacyjny – tworzenie i wykorzystanie
  • Jak współdzielić aplikację/profil kandydata Klientowi/Hiring managerowi/osobie nieposiadającej dostępu do systemu?
  • W jaki sposób działa CV Parser?
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • Jak wstawić wideo do formularza aplikacyjnego?
  • Automatyczne przypisywanie opiekunów do kandydatów
  • Faktura.pl Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet

Eksport

  • Eksport danych w systemie
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?

Praca w Module ERP

  • Automatyczna aktualizacja opłat lokatorów za mieszkanie
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Moduł Pism – działanie i konfiguracja
  • Magazyny i przedmioty
  • Domykanie wpisów mieszkaniowych

Konfiguracja Modułu Onboardingu

  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Onboardingu
  • Podstawowa konfiguracja

Konfiguracja Modułu Rekrutacji

  • Automatyczne pobieranie leadów z reklam kontaktowych na Facebooku/Instagramie do Faktura.pl
  • Konfiguracja generowania tytułu rekrutacji
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rekrutacji
  • Podstawowa konfiguracja modułu rekrutacji – tu zacznij!
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego/rekrutacyjnego
  • Konfiguracja zgód i zarządzanie zgodami / klauzulami
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Profilowanie : propozycje kandydatów dopasowanych do rekrutacji
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • Skrzynka mailowa w systemie

Praca w Module Onboardingu

  • Jak dodać onboarding?
  • Jak przypisać onboarding pracownikowi?

Raporty Onboarding

  • Raport odpowiedzi z ankiet

Raporty Rekrutacja

  • Liczba kandydatów i pracowników w podziale na opiekunów
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport z współdzielonych profili

FAQ ERP

  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Raport zajętości mieszkań

CRM

  • Alokacja kosztów (składniki wynagrodzeń / koszty mieszkania) na Klientów / projekty

Praca w Module CRM

  • Projekty – Proces tworzenia zapotrzebowania na pracowników, rekrutacji pracowników oraz planowania ich pracy u Klientów / pracodawców użytkowników
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie?
  • Wystawianie faktury przychodowej / Proformy / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Formularz zapotrzebowania
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)

FAQ CRM

  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?

FAQ Rekrutacja

  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje/pola? [widoczność pól na rekrutacji]
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjną do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?
  • Publikacja oferty na infopraca.pl – czym jest ID szaty graficznej?

Pracownicy

  • Dokumentacja pracownicza / Baza pracowników – akta osobowe w systemie
  • Baza pracowników i profil pracownika

Praca w Module Pracownicy

  • Baza pracowników i profil pracownika
  • Jak dodać pracownika?
  • Praca z Modułem Działy
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Tworzenie konta pracownika
  • Dokumentacja pracownicza / Baza pracowników – akta osobowe w systemie
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Przedmioty na pracowniku
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Wysyłka ankiet do pracowników / kandydatów

Konfiguracja Modułu Pracownicy

  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Pracownicy
  • Moduł Działy – konfiguracja

Umowy

  • Umowa z pracownikiem – Jak dodać umowę pracownikowi? Jak wystawić umowę? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Podpis elektroniczny umów
  • Podpis elektroniczny dokumentów
  • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
  • Jak wydrukować umowę pracownika? Jak pobrać umowę?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak wygenerować świadectwo pracy?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Odręczny podpis umów

Praca w Module Szkoleń

  • Dla pracownika – Szkolenia – Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Szkolenia: Zgłaszanie propozycji szkoleń przez pracowników / przełożonych pracowników
  • Szkolenia na Portalu Pracowniczym
  • Szkolenia: Jak dodać szkolenie i tworzyć listę szkoleń
  • Szkolenia – Dodawanie pracownika do szkolenia
  • Szkolenia – Ankiety – badanie jakości szkolenia

FAQ Onboarding

  • Dlaczego nie mogę dodać pracownikowi onboardingu?
  • Szkolenie BHP w module onboardingu
  • Ankieta po onboardingu

Zezwolenia podstawowe

  • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS

Konfiguracja Modułu Szkoleń

  • Dla pracownika – Szkolenia – Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Szkolenia: Zgłaszanie propozycji szkoleń przez pracowników / przełożonych pracowników
  • Szkolenia: Przygotuj się do wdrożenia Modułu Szkoleń
  • Szkolenia: Podstawowa konfiguracja modułu szkoleń
  • Szkolenia: Uprawnienia użytkowników do szkoleń

Legalizacja cudzoziemców

  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
  • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii
  • Legalizacja i zatrudnienie obcokrajowców: przypomnienia w systemie

Raporty Szkolenia

  • Wkrótce…
  • Szkolenia – Ankiety – badanie jakości szkolenia

Raporty Pracownicy

  • Liczba kandydatów i pracowników w podziale na opiekunów
  • Wkrótce

FAQ Szkolenia

  • Szkolenia: Zgłaszanie propozycji szkoleń przez pracowników / przełożonych pracowników
  • Wkrótce…

Praca w Module Rozliczeń

  • Moduł rozliczania pracowników w systemie (Rozliczanie pracowników / Naliczanie wynagrodzeń)
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Zajęcia komornicze
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie, konfiguracja i udostępnianie na portalu pracowniczym
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Masowa aktualizacja stawek – zwiększenie minimalnego wynagrodzenia za pracę
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • PITY pracowników – PIT-11 / IFT-1R – Deklaracje do Urzędu Skarbowego (US) * PIT
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)

FAQ Pracownicy

  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Nie widzę użytkownika na liście pracowników. Jak to zmienić?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników / Walidacja duplikatów przy imporcie?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?

Konfiguracja Modułu Rozliczeń

  • Konfiguracja walut obcych w systemie
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Stawki: Konfiguracja zależności stawek
  • Stawki indywidualne – Konfiguracja stawek indywidualnych na pracowniku
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rozliczeń
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie, konfiguracja i udostępnianie na portalu pracowniczym
  • Świadczenie za czas choroby
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?

FAQ Umowy

  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?

Raporty Rozliczenia

  • Wkrótce

FAQ Legalizacja cudzoziemców

  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
  • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
  • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

FAQ Rozliczenia

  • Stawka o typie premia roczna
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Importowanie składników na rozliczenia pracownika

Praca w module Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Projekty – Proces tworzenia zapotrzebowania na pracowników, rekrutacji pracowników oraz planowania ich pracy u Klientów / pracodawców użytkowników
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Elektroniczne wnioski urlopowe: Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)

Konfiguracja Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Przyznawanie pracownikowi urlopu wypoczynkowego / dodatkowego z uwagi na niepełnosprawność
  • Elektroniczne wnioski urlopowe: Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencji czasu pracy
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)

Raporty Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Raport limitów i wykorzystania nieobecności oraz wypłaconych ekwiwalentów / Stan urlopów
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Ewidencja czasu pracy i nieobecności – raport wpisów
  • Raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów
  • Raport Ewidencja nieobecności

FAQ Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora

Ewidencja czasu pracy

  • Grafik pracownika i kalendarz własny

Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)

Rozliczenia

  • Masowa aktualizacja stawek – zwiększenie minimalnego wynagrodzenia za pracę
  • Masowe dodawanie zaliczek

Praca w Module Faktury

  • Faktury – Weryfikacja kontrahentów – Biała lista VAT & System VIES
  • Wystawianie faktury przychodowej / Proformy / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Opłaty na mieszkaniu na fakturze kosztowej
  • Moduł zamówienia
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)

Praca w module Ewidencji czasu pracy

  • Praca zdalna okazjonalna – konfiguracja i działanie
  • Plan urlopów – konfiguracja i tworzenie planów w systemie
  • Projekty – Proces tworzenia zapotrzebowania na pracowników, rekrutacji pracowników oraz planowania ich pracy u Klientów / pracodawców użytkowników
  • Podpowiadanie długości urlopu rodzicielskiego
  • Uzupełnianie grafiku pracy normą
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Udzielanie dni wolnych na opiekę nad dzieckiem do 14 lat oraz zwolnienia z powodu siły wyższej
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Grafik pracownika i kalendarz własny
  • Widget RCP – konfiguracja i działanie
  • Masowa edycja czasu pracy z poziomu dashboardu rozliczeń
  • Kalendarz zbiorczy
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencji czasu pracy
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy: Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
  • Moduł ewidencji czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy

FAQ Faktury

  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?

Konfiguracja Ewidencji czasu pracy

  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Praca zdalna okazjonalna – konfiguracja i działanie
  • Plan urlopów – konfiguracja i tworzenie planów w systemie
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencji czasu pracy
  • Przyznawanie pracownikowi urlopu wypoczynkowego / dodatkowego z uwagi na niepełnosprawność
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Widget RCP – konfiguracja i działanie
  • Uzupełnianie grafiku pracy normą
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika

Praca w Module Płatności

  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?

Raporty Ewidencja czasu pracy

  • Raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje”
  • Raport limitów i wykorzystania nieobecności oraz wypłaconych ekwiwalentów / Stan urlopów
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Ewidencja czasu pracy i nieobecności – raport wpisów
  • Raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów
  • Raport Ewidencja nieobecności

FAQ Ewidencja

  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora
  • Dlaczego na kalendarzu pracy nie pojawiają się pracownicy i jak ich dodać?
  • Czym jest zapotrzebowanie na kalendarzu pracy? Dodawanie pierwszego zapotrzebowania i planowanie pracowników
  • Kontrola nadgodzin: Jak kontrolować ilość planowanych godzin pracy, aby uniknąć nadgodzin?
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Kalendarze pracy – często zadawane pytania

ZUS

  • ZUS IMIR
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZWUA)
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?

Urząd Skarbowy

  • PITY pracowników – PIT-11 / IFT-1R – Deklaracje do Urzędu Skarbowego (US) * PIT
  • PIT-4R / PIT-8AR: Generowanie i wysyłka
  • Udostępnianie pracownikowi deklaracji PIT-11 / IFT-1R (email / portal pracownika)
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Deklaracje pracownika do Urzędu Skarbowego (US)
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Deklaracja CFR-1
  • Jak wygenerować wniosek NIP-7 z systemu?

PPK

  • Autozapis do PPK w 2023 – Ponowne przystąpienia i rezygnacje. Jak sprawnie to zrobić w systemie?
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) – pytania dot. rozliczeń pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemie – konfiguracja
  • Jak włączyć PPK na firmie? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Jak ustawić PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) na pracowniku?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze plany Kapitałowe: Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Dlaczego PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) nie naliczyły się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]

Raporty

  • Raport do WUP (Wojewódzkiego Urzędu Pracy)
  • Raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje”

Praca w Module Raporty

  • Raporty w systemie/ raporty zdefiniowane
  • Raporty niestandardowe
  • Raport do WUP (Wojewódzkiego Urzędu Pracy)
  • Raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje”

FAQ Raporty

  • Raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Raport z współdzielonych profili
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Raport zajętości mieszkań
  • Raport rotacji

Dla pracownika

  • Logowanie się pracownika do portalu pracowniczego
  • Ustawienia konta pracownika na portalu pracowniczym
  • Dane osobowe pracownika – podgląd / edycja na portalu pracowniczym
  • Aktywne onboardingi na portalu pracowniczym
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Moduł umowy na portalu pracowniczym
  • Moduł deklaracje na portalu pracownika (PITy / IFT-1R)
  • Moduł przedmioty na portalu pracowniczym
  • Moduł wynagrodzenia – pasek płacowy na portalu pracowniczym
  • Moduł rekrutacje na portalu pracowniczym
  • Dla pracownika – Szkolenia – Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Moduł załączniki na portalu pracowniczym
  • Dane firmy na portalu pracowniczym
  • Moje zgłoszenia na portalu pracowniczym
  • Baza dokumentów na portalu pracowniczym
  • Zadania na portalu pracowniczym
View Categories
  • Home
  • Baza wiedzy
  • Nowości
  • Nowości 09.2021

Nowości 09.2021

01.09.2021 #

Nowości #

Masowe powiązanie encji do tworzonego zadania #

Z poziomu list w systemie (m.in. pracowników, kandydatów, umów, klientów) możemy masowo dodawać zadania dotyczących wybranych pracowników / klientów.

Nowe uprawnienie użytkowników do pracowników – bez określonych tagów #

W Ustawienia>Główna>Użytkownicy, podczas dodawania/edycji użytkownika, dodaliśmy nowe uprawnienie do pracowników: “bez określonych tagów”. Dzięki temu użytkownik systemu nie będzie widzieć pracowników o zdefiniowanych tagach. Ograniczy to użytkownikowi widoczność do pracowników, do których nie powinien mieć dostępu.

Nowy filtr na pracownikach: Wstrzymane wynagrodzenia #

Na liście pracowników dodaliśmy filtr “Wstrzymane wynagrodzenia”. Pozwala on filtrować pracowników po osobach, których wynagrodzenia zostały wstrzymane. Do wyboru są opcje: wszystkie, tak lub nie.

Wydruki: nowe znaczniki dat obowiązywania świadectwa pracy #

Podczas dodawania / edycji wydruku o typie świadectwa pracy (Ustawienia>Wydruki>Lista), zostały dodane dwa nowe znaczniki:

  • {%Świadectwo pracy od%}
  • {%Świadectwo pracy do%}

Usprawnienia #

Wielofirmowość: zmiana statusów aplikacji z innej firmy bez potrzeby przelogowania #

Dodaliśmy możliwość zmiany statusów aplikacji z innych firm bez potrzeby przelogowania się na te firmy. Dotyczy to kont posiadających więcej niż jedną firmę w systemie.

Szczegóły składek chorobowych na umowach w danych do rozliczeń #

W przypadku, kiedy pracownik posiada dodane w systemie umowy zlecenie, po najechaniu kursorem na “składka chorobowa przy umowie zlecenie” w sekcji Dane do rozliczeń na wybranym pracowniku wyświetla się tabela, która pokazuje historię obowiązywania składki chorobowej w umowach.

Import: Wybór pracownika do aktualizacji danych podczas wykrycia duplikatów #

W trakcie importu/aktualizacji danych pracowników po ukazaniu się komunikatu o istnieniu w systemie podobnych pracowników (dwóch lub więcej pracowników o tych samych danych), mamy możliwość wyboru pracownika, którego dane chcemy zaktualizować. Wybrany pracownik będzie miał zaktualizowane dane na takie, jakie zostały wybrane podczas importowania.

07.09.2021 #

Nowości #

Opcja odprawy w Rozliczenia > Rozliczenia pracownika #

W Rozliczenia > Rozliczenia pracownika dodana została opcja “odprawa”. Odprawę można dodać pracownikowi z umową o pracę bez kontynuacji. Podczas rozliczania takiego pracownika na końcu zestawienia pojawi się niebieski przycisk.

 

Po kliknięciu widzimy rodzaje odpraw, sposób wypłaty oraz kwotę.

Do wyboru mamy 5 różnych odpraw:

– emerytalna

– rentowa

– pośmiertna

– specjalna

– dodatkowa

System nie pozwala na dodanie więcej niż jednej odprawy tego samego typu. Wszystkie odprawy zwolnione są z ZUS’u, a odprawa pośmiertna nie wlicza się do podstawy obliczenia zaliczki.

Po zapisaniu odprawy, na grafiku w ostatnim dniu naniesiona zostanie informacja o odprawie:

Odprawa będzie widoczna także na wygenerowanej liście płac.

Nowy raport „Kalendarz pracy – plan vs. realizacja per stanowisko” #

Dodany został nowy raport w Start > Analizy> „Kalendarz pracy – plan vs. realizacja per stanowisko”. Pozwala pobrać raport – w odniesieniu do stanowiska, przedstawiający liczbę godzin jakie były zaplanowane, a następnie zrealizowane. Pokazuje także, w jakim procencie plan godzinowy został zrealizowany.

Sprawdzanie błędów językowych w opisach rekrutacji #

Wpisywane treści (opis i wymagania stanowiska, oferujemy) są automatycznie sprawdzane pod kątem błędów językowych. Po zapisaniu ogłoszenia, program podpowiada, w których miejscach prawdopodobnie pojawiły się błędy. Daje możliwość edycji lub zapisania ogłoszenia bez poprawek.

Błędy sprawdzane są zarówno przy dodawaniu nowych rekrutacji, jak i przy edycji już istniejących.

Usprawnienia w module rozliczeń pracowników #

W module Rozliczenia > Rozliczenie pracownika dodane zostały opcje:

  • W kolumnie status pokazana jest liczbowa informacja na jakim etapie aktualnie znajduje się rozliczenie. Po rozliczeniu listy płac, status zmienia się na “Zapłacono”
  • Dodaliśmy również kolumnę “Wartość”, w której pierwsza wartość jest brutto, a druga z kolei – brutto brutto.
  • W ostatniej dodanej kolumnie “Zapłacono” pojawia się się kwota lub informacja o częściowej zapłacie, jeśli taka nastąpiła. Kliknięcie w kwoty kieruje na listę płatności z odpowiednim filtrem.
  • Analogicznie zmiany zostały dodane w Rozliczeniu Klienta, dodatkowo w kolumnie z ikonką załącznika pojawiają się odnośniki do faktur.
  • Dodaliśmy kolumnę “Różnica”, która jest wynikiem różnic między wartościami netto, a brutto brutto
  • W przypadku, gdy pracownik jest już rozliczony, ale dodane zostaną mu nowe godziny pracy, to automatycznie na dashboardzie rozliczeń pojawi się informacja o nierozliczonych wpisach.
  • Jeżeli w poprzednich miesiącach pracownik posiada nierozliczone godziny to wewnątrz rozliczenia przy jego nazwisku pojawi się informacja wraz z przekierowaniem na odpowiednie rozliczenia.
  • Pojawia się również ramka z informacją, że pracownik otrzymał już wypłatę i może mieć to wpływ na pozostałe składniki (koszty uzyskania przychodu i kwota wolna od podatku).

W module Rozliczenia > Listy płac dodane zostały opcje:

Kliknięcie w numer list płac nie powoduje jej pobrania, tylko wejście w podgląd. Jeżeli lista nie została jeszcze zapłacona, można z tego poziomu ją edytować. Poruszanie się po edytowanych polach jest możliwe za pomocą klawisza „enter” i „tab”. Z tego poziomu wprowadzono także możliwość edycji konta księgowego.

#

Pozostałe usprawnienia: #

Automatyczne dodawanie pracowników do firm – nowe opcje #

W Ustawienia > Moduły > Pracownicy (podsekcja „Profil pracownika”) opcja automatycznego dodawania pracownika do firm została rozszerzona o możliwość wyboru, na które firmy pracownik ma być dodawany.

– Bieżąca – podpinanie do bieżącej firmy

– Wszystkie – podpinanie do wszystkich firm, do których użytkownik ma dostęp

– Wybrane – firmy wybrane przez użytkownika

Dotyczy także importu pracowników i aplikowania kandydatów na rekrutacje.

Dopełnianie grafiku zgodnie z godzinami z rozliczenia #

W Ustawienia > Moduły > Pracownicy opcja – „Dopełniaj grafik zgodnie z godzinami z rozliczenia” (w podsekcji „Rozliczanie czasu pracy”). Niezależnie od tego ustawienia premie zawsze przenoszą się z siatki rozliczeń na grafik – na ostatni dzień z rozliczenia na odpowiednią umowę. Jeżeli na siatce rozliczenia premia zostanie edytowana to zmiana zapisze się w historii edycji wpisu grafikowego. Na tej samej zasadzie przenoszony jest ekwiwalent.

13.09.2021 #

Nowości #

Zmiana w konfiguracji zgłoszeń dostępnych dla pracowników #

W Ustawienia > Moduły > Pracownicy zostały dodane nowe opcje do sekcji Rodzaje zgłoszeń pracownika: Zmiana danych osobowych, Wniosek urlopowy, Zgłoszenie godzin pracy. Jeżeli w nowych rodzajach zgłoszeń nie zostaną przydzielone osoby do powiadomienia, to powiadomienie otrzyma osoba wyznaczona na Kliencie, jako Opiekun pracowników. Jeśli tam również nie jest przydzielona, to otrzyma je osoba przydzielona w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w opcji Opiekun pracowników (odpowiedzialny za zgłoszenia pracowników).

Nowy Raport: Niezgodności z kalendarza pracy #

W sekcji Start > Analizy > Sekcja: Czas pracy, został dodany Raport niezgodności z kalendarza pracy. Po wybraniu określonych Klientów, Okresu i Zastosowaniu, wygeneruje się raport, który wyświetla kolumny na temat: Klienta, Stanowiska (Data zapotrzebowania, Ilość osób, Godziny zapotrzebowania – Godziny realizacji, Realizacja (h), Nazwisko i imię, ID pracownika). W Realizacja vs zapotrzebowanie (h) oblicza się różnica pomiędzy Godzinami zapotrzebowania a Realizacją (h).

Dwie nowe kolumny na wszystkich Listach #

Na wszystkich Listach (np. mieszkań, umów itd.) zostały dodane dwie kolumny: Data zmiany statusu i Osoba zmieniająca status. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn. Dodatkowo na Liście umów została dodana kolumna Data zmiany statusu pracownika.

Nowe kolumny na Listach pracowników i kandydatów #

Na Listach pracowników i kandydatów zostały dodane trzy kolumny: Powiązanie z Klientami kod Klienta, Aktualne powiązanie z Klientami, Aktualne powiązanie z Klientami – kod Klienta. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn.

Usprawnienia #

Legalizacja zatrudnienia: usprawnienia statusów systemowych #

W systemie zmieniliśmy nazwę Statusów systemowych na zezwoleniach z Nieaktywne na Archiwalne i z Anulowanie na Anulowane. Status Archiwalne z wcześniejszą pozytywną decyzją jest uwzględniany w trakcie wyliczania dni pobytowych legalizacji pracownika.

Możliwość masowego dodawania Zezwoleń podstawowych #

Na liście Pracowników oraz Kandydatów została dodana opcja masowego dodawania Zezwoleń podstawowych do wybranych na liście encji. Aby masowo dodać zezwolenia podstawowe, należy zaznaczyć na liście wybrane encje, a następnie skorzystać z przycisku Więcej opcji > Dodaj > Zezwolenie podstawowe.

16.09.2021 #

Nowości #

Zmiana w konfiguracji zgłoszeń dostępnych dla pracowników #

W Ustawienia > Moduły > Pracownicy zostały dodane nowe opcje do sekcji Rodzaje zgłoszeń pracownika: Zmiana danych osobowych, Wniosek urlopowy, Zgłoszenie godzin pracy. Jeżeli w nowych rodzajach zgłoszeń nie zostaną przydzielone osoby do powiadomienia, to powiadomienie otrzyma osoba wyznaczona na Kliencie, jako Opiekun pracowników. Jeśli tam również nie jest przydzielona, to otrzyma je osoba przydzielona w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w opcji Opiekun pracowników (odpowiedzialny za zgłoszenia pracowników).

Nowy Raport: Niezgodności z kalendarza pracy #

W sekcji Start > Analizy > Sekcja: Czas pracy, został dodany Raport niezgodności z kalendarza pracy. Po wybraniu określonych Klientów, Okresu i Zastosowaniu, wygeneruje się raport, który wyświetla kolumny na temat: Klienta, Stanowiska (Data zapotrzebowania, Ilość osób, Godziny zapotrzebowania – Godziny realizacji, Realizacja (h), Nazwisko i imię, ID pracownika). W Realizacja vs zapotrzebowanie (h) oblicza się różnica pomiędzy Godzinami zapotrzebowania a Realizacją (h).

Dwie nowe kolumny na wszystkich Listach #

Na wszystkich Listach (np. mieszkań, umów itd.) zostały dodane dwie kolumny: Data zmiany statusu i Osoba zmieniająca status. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn. Dodatkowo na Liście umów została dodana kolumna Data zmiany statusu pracownika.

Nowe kolumny na Listach pracowników i kandydatów #

Na Listach pracowników i kandydatów zostały dodane trzy kolumny: Powiązanie z Klientami kod Klienta, Aktualne powiązanie z Klientami, Aktualne powiązanie z Klientami – kod Klienta. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn.

Usprawnienia #

Legalizacja zatrudnienia: usprawnienia statusów systemowych #

W systemie zmieniliśmy nazwę Statusów systemowych na zezwoleniach z Nieaktywne na Archiwalne i z Anulowanie na Anulowane. Status Archiwalne z wcześniejszą pozytywną decyzją jest uwzględniany w trakcie wyliczania dni pobytowych legalizacji pracownika.

Możliwość masowego dodawania Zezwoleń podstawowych #

Na liście Pracowników oraz Kandydatów została dodana opcja masowego dodawania Zezwoleń podstawowych do wybranych na liście encji. Aby masowo dodać zezwolenia podstawowe, należy zaznaczyć na liście wybrane encje, a następnie skorzystać z przycisku Więcej opcji > Dodaj > Zezwolenie podstawowe.

27.09.2021 #

Nowości #

Konfiguracja uprawnień użytkowników: nowe możliwości #

W Ustawienia > Główna > Użytkownicy podczas dodawania/edycji użytkowników, do poszczególnych uprawnień (m.in. do Klientów, Pracowników, Rekrutacji), zostało dodane pole “Zakres”, które pozwala jeszcze dokładniej konfigurować uprawnienia Użytkowników do wybranych modułów (m.in. podglądu, edycji, dodawania, czy usuwania encji).

Ponadto, dodaliśmy nową opcje uprawnień do przedmiotów:

  • W zależności od typu przedmiotu

Zostały dodane również opcje przypisania i wczytywania uprawnień firmy/firm do konkretnych użytkowników:

  • Wczytaj uprawnienia z firmy
  • Zastosuj uprawnienia do firm

Natomiast uprawnienia do umów zostały rozbudowane o dodatkowe opcje:

  • Podgląd umowy
  • Edycja umowy
  • Dodawanie umowy
  • Usuwanie umowy

Zakres uprawnień umów możemy jeszcze bardziej zawęzić poprzez wybór typu umowy.

Nowe panele służące do weryfikacji dokumentów cudzoziemca #

W celu sprawnej weryfikacji okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca, na profilu pracownika w top panelu, przy Zezwoleniu na pobyt i Zezwoleniu na pracę dodaliśmy ikonę lupy, której kliknięcie spowoduje wyświetlenie się okien modalnych służących do weryfikacji dokumentów cudzoziemca. Zawarte są w nich informacje na temat:

  • Uwzględnienia konfiguracji podczas wyliczania daty ważności legalizacji cudzoziemca
  • Terminów ważności danego typu dokumentu (np. Zezwolenie na pracę typu A, Karta pobytu)
  • Uwzględnienia dokumentów w trakcie wyliczania czasu legalizacji oraz co należy zrobić, aby były brane pod uwagę

Zezwolenie typu A: nowy komunikat o niepodjęciu pracy przez cudzoziemca #

Jeżeli w przewidywanym terminie cudzoziemiec nie podjął pracy to na dashboardzie w widgecie zezwoleń w zakładce “Braki” pojawi się informacja o tym.

Usprawnienia #

Możliwość usunięcia nazwy firmy z tytułów e-maili i polu od z maili wysyłanych z systemu #

W Ustawienia > Konfiguracja > Poczta zostało dodane pole “Pokaż nazwę firmy w tytułach e-maili i polu od”. Zaznaczenie pola spowoduje pokazanie w tytułach maili oraz polu ,,Od’’ nazwę firmy, z której są wysyłane.

Rozliczenia na grafiku: nowa zakładka Parametry #

Na grafiku wybranego pracownika w szczegółach godzin (sekcja Godziny, przycisk Szczegóły) została dodana zakładka Parametry, która pokazuje parametry uwzględnione podczas wyliczania wynagrodzenia pracownika (np. Emerytalne, Chorobowe, Zdrowotne). Istnieje również możliwość sprawdzenia źródła przypisanego do danego parametru (np. z ustawień firmy, Umowy, czy Klienta).

Szczegóły nieobecności: dodanie typu i numeru umowy do kolumny Źródło #

Na profilu pracownika, w zakładce Grafik w szczegółach nieobecności (sekcja Nieobecności, przycisk Szczegóły i korekta) został dodany typ i numer umowy do kolumny Źródło.

Nowe kolumny w raporcie wynagrodzeń i potrąceń pracownika według rozliczeń w okresie #

W Start > Analizy > Raport wynagrodzeń i potrąceń pracownika według rozliczeń w okresie została dodana kolumna Stawka klienta. Dodaliśmy również możliwość włączenia kolumn z Atrybutami pracowników oraz Klientów (można je włączyć, korzystając z ikony zębatki nad tabelą).

Nowa konfiguracja w raporcie dla księgowości #

W raporcie dla księgowości został dodany filtr Firma z możliwością wyboru Bieżąca i Zgodnie z agregacją. Pozwala to na sprecyzowanie, z jakich firm lub firmy będzie wyświetlany raport.

Potrącenia i zwroty pracowników: nowy filtr i kolumna #

W raporcie potrąceń i zwrotów pracowników przy filtrze Potrącono została dodana opcja do wyboru Częściowo. Poniżej dodaliśmy również nową kolumnę Potrącono.

30.09.2021 #

Nowości #

Możliwość ograniczenia dostępności wydruku dla wybranych Użytkowników, Grup #

W Ustawienia > Wydruki > Lista po wejściu w wybrany wydruk, została dodana opcja “Widoczne dla wybranych użytkowników lub grup”. Pozwala to na wybranie Użytkowników lub Grup, dla których wydruki będą widoczne.

Możliwość ograniczenia dostępności wydruku o typie Inny dla wybranego Klienta #

W Ustawienia > Wydruki > Lista po wejściu w wybrany wydruk została dodana możliwość ograniczenia dostępności wydruku o Typie „Inny” dla wybranego Klienta (po wyborze Typ: Inny, Użytkownik może wybrać danego Klienta). Przy próbie wygenerowania wydruku dowolnej treści na danej encji (np. na Pracowniku, Rekrutacji, Umowie, Projekcie) będzie sprawdzane powiązanie danej encji z Klientem (Do wygenerowania będą dostępne wydruki ogólne oraz wydruki przypisane do Klientów, do których encje są powiązane).

Symulacja rozliczeń na grafiku: dodanie Potrąceń i Obciążeń / Zwrotów i Dodatków #

Na grafiku wybranego pracownika w szczegółach godzin (sekcja Godziny, przycisk Szczegóły) dodaliśmy sekcję Potrącenia i Obciążenia / Zwroty i Dodatki. W sekcjach pojawią się wszystkie rozliczone i nierozliczone potrącenia i zwroty w danym okresie.

Zmiana rozliczania wpisów grafikowych typu: Godziny do odbioru #

Na grafiku wybranego pracownika, wpisy grafikowe o nazwie Odbiór nadgodzin (analogicznie jak wpis „Wyjście prywatne płatne do odpracowania”) równoważą Godziny do odbioru (przy wpisie na grafiku Odbiór nadgodzin, zmieni się również ilość możliwych godzin do odebrania w Godziny do odbioru).

Możliwość wyboru Typu potrącenia przy dodawaniu noclegu na wybranym pracowniku #

W oknie dodawania wpisu noclegowego na grafiku pracownika, w sekcji „Potrącenia/Zwroty Pracownikowi” została dodana opcja „Typ”. Użytkownik może wybrać konkretny Typ potrącenia lub zwrotu. Typ potrącenia / Zwrotu będzie widoczny na Liście płac w odpowiednich kolumnach. Opcja „Typ” została również dodana na wybranym mieszkaniu > Opłaty > Lokatorzy > Składniki.

Usprawnienia #

Nowe możliwości edycji konta księgowego #

W Rozliczenia > Listy płac możemy edytować konto księgowe, niezależnie od tego, czy lista płac jest opłacona, czy nie.

Nowe kolumny na Liście Pracowników #

Na Liście Pracowników, dodaliśmy trzy nowe kolumny:

  • Data zatrudnienia (dla umowy o pracę)
  • Data zatrudnienia w bieżącej firmie
  • Data zatrudnienia w bieżącej firmie (dla umowy o pracę)

Nowe kolumny można włączyć, korzystając z ikony zębatki nad tabelą.

Agencje pracy: Blokowanie wystawiania umów powyżej 540 dni u jednego Klienta #

W Ustawienia > Moduły > Pracownicy w sekcji “Wymagania wystawiania umów” została dodana nowa opcja: Blokuj wystawianie umów powyżej 540 dni u jednego Klienta. Zaznaczenie opcji spowoduje, że Użytkownicy nie będą mogli wystawiać umów pracownikom u Klienta, którego czas pracy przekroczył 540 dni. Komunikat o przekroczeniu czasu pracy pojawi się podczas wystawiania umowy o pracę tymczasową, zlecenie lub dzieło tylko w przypadku, gdy podmiotem jest Agencja Pracy Tymczasowej oraz Klient jest innego typu niż „Własna firma”.

Wymagane pola w statusach: Zmiany #

Wprowadziliśmy zmiany w konfiguracji wymagalności pól w formularzu Klienta, Pracownika, Kandydata oraz Zezwoleń – w wybranym statusie.

Spowoduje to brak możliwości zmiany statusu wyżej wymienionych encji, jeżeli w statusie, który chcemy ustawić, brakuje uzupełnionych pól, oznaczonych jako wymagane do uzupełnienia w tym statusie. Komunikat, w prawym górnym rogu poinformuje Użytkowników, które pola należy uzupełnić.

Powiązane instrukcje: #

  • Uprawnienia i role w systemie (Rola Administrator,…
  • Nowe listy w systemie - wdrożenie nowych kolumn i…
  • Nowości 10.2021
  • Nowości 11.2021
  • Nowy interfejs systemu
  • Moduł rozliczania pracowników w systemie…
Pomóż nam usprawniać bazę wiedzy! Jak oceniasz instrukcję?
Updated on 2025-10-28
Nowości 10.2021

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • 01.09.2021
  • Nowości
    • Masowe powiązanie encji do tworzonego zadania
    • Nowe uprawnienie użytkowników do pracowników - bez określonych tagów
    • Nowy filtr na pracownikach: Wstrzymane wynagrodzenia
    • Wydruki: nowe znaczniki dat obowiązywania świadectwa pracy
  • Usprawnienia
    • Wielofirmowość: zmiana statusów aplikacji z innej firmy bez potrzeby przelogowania
    • Szczegóły składek chorobowych na umowach w danych do rozliczeń
    • Import: Wybór pracownika do aktualizacji danych podczas wykrycia duplikatów
    • 07.09.2021
  • Nowości
    • Opcja odprawy w Rozliczenia > Rozliczenia pracownika
    • Nowy raport "Kalendarz pracy – plan vs. realizacja per stanowisko"
    • Sprawdzanie błędów językowych w opisach rekrutacji
  • Usprawnienia w module rozliczeń pracowników
  • Pozostałe usprawnienia:
    • Automatyczne dodawanie pracowników do firm – nowe opcje
    • Dopełnianie grafiku zgodnie z godzinami z rozliczenia
    • 13.09.2021
  • Nowości
    • Zmiana w konfiguracji zgłoszeń dostępnych dla pracowników
    • Nowy Raport: Niezgodności z kalendarza pracy
    • Dwie nowe kolumny na wszystkich Listach
    • Nowe kolumny na Listach pracowników i kandydatów
  • Usprawnienia
    • Legalizacja zatrudnienia: usprawnienia statusów systemowych
    • Możliwość masowego dodawania Zezwoleń podstawowych
    • 16.09.2021
  • Nowości
    • Zmiana w konfiguracji zgłoszeń dostępnych dla pracowników
    • Nowy Raport: Niezgodności z kalendarza pracy
    • Dwie nowe kolumny na wszystkich Listach
    • Nowe kolumny na Listach pracowników i kandydatów
  • Usprawnienia
    • Legalizacja zatrudnienia: usprawnienia statusów systemowych
    • Możliwość masowego dodawania Zezwoleń podstawowych
    • 27.09.2021
  • Nowości
    • Konfiguracja uprawnień użytkowników: nowe możliwości
    • Nowe panele służące do weryfikacji dokumentów cudzoziemca
    • Zezwolenie typu A: nowy komunikat o niepodjęciu pracy przez cudzoziemca
  • Usprawnienia
    • Możliwość usunięcia nazwy firmy z tytułów e-maili i polu od z maili wysyłanych z systemu
    • Rozliczenia na grafiku: nowa zakładka Parametry
    • Szczegóły nieobecności: dodanie typu i numeru umowy do kolumny Źródło
    • Nowe kolumny w raporcie wynagrodzeń i potrąceń pracownika według rozliczeń w okresie
    • Nowa konfiguracja w raporcie dla księgowości
    • Potrącenia i zwroty pracowników: nowy filtr i kolumna
    • 30.09.2021
  • Nowości
    • Możliwość ograniczenia dostępności wydruku dla wybranych Użytkowników, Grup
    • Możliwość ograniczenia dostępności wydruku o typie Inny dla wybranego Klienta
    • Symulacja rozliczeń na grafiku: dodanie Potrąceń i Obciążeń / Zwrotów i Dodatków
    • Zmiana rozliczania wpisów grafikowych typu: Godziny do odbioru
    • Możliwość wyboru Typu potrącenia przy dodawaniu noclegu na wybranym pracowniku
  • Usprawnienia
    • Nowe możliwości edycji konta księgowego
    • Nowe kolumny na Liście Pracowników
    • Agencje pracy: Blokowanie wystawiania umów powyżej 540 dni u jednego Klienta
    • Wymagane pola w statusach: Zmiany

Operator serwisu

Faktura.pl sp. z o.o.

Adama Branickiego 17, 02-672 Warszawa

NIP: 5851451426

Kontakt

Infolinia: 22 211 20 10

info@faktura.pl

© 2025 Faktura.pl