Informacja o specustawie w panelu głównym #
W panelu głównym, w zakresie legalizacji pracy dodano widoczność informacji związanych ze specustawą. Specustawa legalizuje pobyt, a w określonych przypadkach również pracę – pod warunkiem zgłoszenia powiadomienia.
Wcześniej system nie prezentował w top panelu informacji o specustawie, jeśli nie było do niej dodanego powiadomienia. Od teraz, jeśli brakuje powiadomienia w ramach specustawy, data w panelu będzie przekreślona i opatrzona stosownym komunikatem.

Dostęp do dokumentów legalizacyjnych z innych firm #
Dotychczas na nowej liście zezwoleń widzieliśmy dokumenty pochodzące z innych firm (były oznaczone na szaro), jednak nie było możliwości przejścia do ich podglądu bez zalogowania się na firmie, z której pochodziły.
Obecnie funkcjonalność została rozbudowana – w przypadku dokumentów legalizacyjnych o charakterze wielofirmowym (np. paszport) nie będzie już konieczności przełączania się na firmę źródłową. System automatycznie dokona przekierowania i umożliwi dostęp niezależnie od tego, na której firmie użytkownik jest aktualnie zalogowany (jeśli posiada dostęp do danej firmy).
Uproszczone dodawanie wpisów grafikowych #
Zmieniono sposób dodawania wpisów grafikowych dla wielu pracowników. Wcześniej konieczne było wybranie dodatkowego pracownika w panelu po lewej i potwierdzenie wyboru ikoną „+”. Teraz wystarczy zaznaczyć pracownika/pracowników z listy – bez dodatkowego potwierdzania.



Domyślne wartości w formularzach #
Na formularzach pojawiła się możliwość wyboru domyślnej wartości dla pól, które będą widoczne od razu przy dodawaniu nowego pracownika lub kandydata.
Dotychczas w ustawieniach firmowych dostępne były opcje: #
- Domyślnie pracownik jako student
- Domyślnie zatrudniony u innego pracodawcy
- Domyślne chorobowe dla umów zlecenie
- Domyślnie adres zameldowania taki sam jak zamieszkania
- Domyślnie adres korespondencyjny taki sam jak zamieszkania
- Domyślnie zaznaczone „Pracownik nie posiada zagranicznego adresu korespondencyjnego”
Opcje te zostały przeniesione do: Ustawienia > Formularze >Pracownicy/Kandydaci. Dla klientów, którzy mieli je wcześniej włączone, przygotowany zostanie skrypt konwertujący dane, aby zachować ich działanie.
Nowe pola z możliwością ustawienia wartości domyślnej: #
- Płeć
- Stan cywilny
- Obywatelstwo
- Państwo urodzenia
- Narodowość
- Oddział NFZ
- Szczegóły wykształcenia – Państwo
- Szczegóły wykształcenia – Rodzaj szkoły
- Szczegóły wykształcenia – Czy legalizuje pracę
- Szczegóły wykształcenia – Czy ukończony
- Doświadczenie zawodowe – Rodzaj zatrudnienia
- Adres zamieszkania > Kraj
- Adres zameldowania > Taki sam jak adres zamieszkania
- Adres zameldowania > Kraj
- Adres korespondencyjny > Taki sam jak adres zamieszkania
- Adres korespondencyjny > Kraj
- Adres zagraniczny > Taki sam jak adres zamieszkania
- Adres zagraniczny > Kraj
- Dane do rozliczeń > Schemat składek
- Dane do rozliczeń > Zatrudniony u innego pracodawcy
- Dane do rozliczeń > Jestem studentem lub uczniem i nie przekroczyłem 26 roku życia
- Dane do rozliczeń > Figuruję w rejestrze bezrobotnych Powiatowego Urzędu Pracy
- Dane do rozliczeń > Jestem emerytem
- Dane do rozliczeń > Jestem rencistą
- Dane do rozliczeń > Własna działalność gospodarcza
- Dane do rozliczeń > Objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym
- Dane do rozliczeń > Identyfikator ZUS
- Pole własne – rodzaj – Lista rozwijana
- Pole własne – rodzaj – Lista rozwijana z wielokrotnym wyborem
- Pole własne – rodzaj – Jednokrotny wybór
- Pole własne – rodzaj – Wielokrotny wybór


Archiwizacja wartości w polach własnych #
Dodano funkcjonalność archiwizacji wartości w polach własnych. Dotąd wszystkie utworzone wartości były zawsze widoczne przy uzupełnianiu pól. Klienci, którzy posiadali w systemie wartości nieaktualne, zgłaszali potrzebę możliwości ich ukrycia, aby korzystać jedynie z aktualnych danych. Dzięki nowej opcji możliwe jest „ukrycie” nieaktualnych wartości poprzez ich archiwizację.
Jak to działa? #
Dla danych historycznych (gdzie dana wartość została wybrana wcześniej) pozostaje ona widoczna i nie jest usuwana – zachowuje się ją w celach ewidencyjnych. Zarchiwizowana wartość nie pojawi się już w momencie uzupełniania pól dla nowych pracowników.
Opcja archiwizacji dotyczy pól własnych takich jak:
- lista rozwijana,
- lista rozwijana z wielokrotnym wyborem,
- jednokrotny wybór,
- wielokrotny wybór,
- drzewo.

Komunikat o duplikatach na profilu pracownika #
Przywrócono funkcję wyświetlania informacji o istnieniu duplikatów pracowników. Użytkownik otrzymuje możliwość ich scalenia lub odrzucenia (należy pamiętać, że scalenia nie da się cofnąć).
Propozycje duplikatów będą wyświetlane na podstawie spełnienia jednego z poniższych warunków:
- jeśli została uzupełniona data urodzenia – system sprawdza kombinację data urodzenia + imię,
- identyczne numery identyfikacyjne (np. ten sam numer PESEL),
- identyczne dane kontaktowe w ramach danego rodzaju (np. ten sam numer telefonu).

Wyszukiwarka obejmująca wszystkie firmy #
Zmodyfikowano wyszukiwarkę główną tak, aby mogła prezentować dane ze wszystkich firm powiązanych w ramach subskrypcji. Jeżeli użytkownik nie ma dostępu do danej encji, wyświetlana będzie jedynie nazwa, status, opiekun (jeśli jest) oraz komunikat „Brak dostępu”.
Opcję można włączyć w: Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo.
Domyślnie jest wyłączona – można ją aktywować z poziomu firmy matki.
Użytkownik, który ma dostęp do danych z innej firmy:

Użytkownik, który nie ma dostępu do danych z innej firmy:

Wyszukiwanie elementów z innych firm na nowych listach #
Dotychczas na nowych listach funkcja „Filtr: pokaż z firm” wyświetlała inne firmy w ramach tej samej subskrypcji, do których użytkownik miał dostęp. Aby zobaczyć dane z pozostałych firm, konieczne było posiadanie roli administratora bądź uprawnienia do encji „wszystkie”.
Obecnie wprowadziliśmy zmiany, które znacząco rozszerzają możliwości wyszukiwania:
- Brak wymogu uprawnienia „wszystkie” – dotychczas, aby w filtrze wyświetliły się firmy inne niż ta, na której użytkownik aktualnie pracował, wymagane było uprawnienie do encji „wszystkie”. Obecnie ten warunek został zniesiony.
- Nowa logika sprawdzania uprawnień – system porównuje uprawnienia użytkownika pomiędzy firmami. Jeżeli użytkownik ma tożsame uprawnienia na kilku firmach (np. A, B i C – np dostęp do pracowników „zgodnie z dostępem do działu/klienta”), to w filtrze zobaczy wszystkie te firmy (A, B, C). Jeżeli na jednej z firm (np. B) uprawnienia różnią się od pozostałych, to znajdując się na firmie A filtr pokaże jedynie firmy, na których dostęp jest zgodny (w tym przykładzie: A i C).
Dzięki temu w selektorze firm użytkownik zobaczy nie tylko firmę, na której aktualnie pracuje, ale także inne firmy, na których posiada identyczne uprawnienia.
Nie obsługujemy opcji „Dodani przez użytkownika lub grupę” ani „Właśni z listą pozostałych”.
Logika ta została zastosowana w sprawdzaniu dostępu do encji:
- Pracownicy – filtr pokazuj z firm na liście pracowników,
- Umowy – kolumny bieżąca umowa, pierwsza umowa, najnowsza umowa, filtr „Umowa”,
- Projekty – filtr pokazuj z firm na liście projektów,
- Wpisy grafikowe – filtr pokazuj z firm na listach ewidencji czasu pracy, zgłoszenia pracowników
Wyłączenie widgetu „Zespół” na portalu pracownika #
Wprowadzono możliwość wyłączenia zakładki Zespół na portalu pracowniczym. Opcja dostępna jest w: Ustawienia > Moduły > Pracownicy > Portal pracownika. Dla nowych firm zakładka jest domyślnie włączona.