logo-faktura-pl
  • Baza wiedzy
  • Zaloguj się
  • O systemie

Samouczek

  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn

Podstawowa konfiguracja systemu

  • Dopiero zaczynasz przygodę z Faktura.pl? Sprawdź ten wpis!
  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
  • Opiekun Klienta – jak znaleźć jego dane?
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Moduł Zadań
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Bezpieczeństwo
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Wspierane przeglądarki

FAQ samouczek

  • ID firmy w systemie
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Stopka maila: Stopka w mailu wysyłanym z systemu – Konfiguracja
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Masowe dodawanie i usuwanie opiekunów / przełożonych pracowników z działów / Klientów / projektów / rekrutacji
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie

Użytkownicy

  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?

Nowości

  • Nowości 24.09.2025
  • Nowości 17.09.2025
  • Nowości 11.09.2025
  • Nowości 04.09.2025
  • Nowości w module mieszkań
  • Nowości 27.08.2025
  • Nowości 25.08.2025
  • Nowości 18.08.2025
  • Nowości 11.08.2025
  • Nowości 04.08.2025
  • Nowości 22.07.2025
  • Zmiany w profilu pracownika i kandydata – nowy, bardziej intuicyjny widok
  • Nowości 03.07.2025
  • Nowy moduł: Obsługa delegacji i oddelegowań
  • Nowości 03.06.2025
  • Zmiany w zakresie legalizacji cudzoziemców
  • Praca zdalna okazjonalna – konfiguracja i działanie
  • Własne rodzaje nieobecności i pracy
  • Nowości 18.05.2025
  • Nowości 14.04.2024
  • Nowości 8.04.2025
  • Nowości 19.03.2025
  • Przebudowa formularzy, ankiet oraz grup
  • Nowości 4.03.2025
  • Nowości 25.02.2025
  • Nowości 18.02.2025
  • Nowości 30.01.2025
  • Nowości 22.01.2025
  • Nowości 15.01.2025
  • Generowanie PITów za 2024r.
  • Nowości 15.12.2024
  • Nowości 10.12.2024
  • Nowości 20.11.2024
  • Nowości 13.11.2024
  • Nowości 07.11.2024
  • Nowości 4.11.2024
  • Nowości 22.10.2024
  • Nowości 8.10.2024
  • Nowości 3.10.2024
  • Nowości 30.09.2024
  • Nowości 24.09.2024
  • Nowości 18.09.2024
  • Nowości 11.09.2024
  • Nowości 8.09.2024
  • Nowości 26.08.2024
  • Nowości 21.08.2024
  • Nowości 12.08.2024
  • Nowości 28.07.2024
  • Nowości 21.07.2024
  • Nowości 09.07.2024
  • Nowe listy w systemie
  • Przebudowa modułu przedmiotów
  • Nowości 30.06.2024
  • Nowości 18.06.2024
  • Nowości 13.06.2024
  • Nowości 3-5.06.2024
  • Nowości 27.05.2024
  • Nowości 8.05.2024
  • Nowości 24.04.2024
  • Nowości 09.04.2024
  • Nowości 24.03.2024
  • Nowości 17.03.2024
  • Nowości 12.03.2024
  • Nowości 6.03.2024
  • Nowości 29.02.2024
  • Nowości 27.02.2024
  • Nowości 20.02.2024
  • Nowości 12.02.2024
  • Nowości 26.01.2024
  • Nowości 24.01.2024
  • Nowości 26.11.2023
  • Lista płac dla zaliczek i autokorekty
  • Nowości 3.01.2024
  • Nowości 18.12.2023
  • Nowości 12.12.2023
  • Nowości 6.12.2023
  • Nowości 3.12.2023
  • Nowości 29.11.2023
  • Czy Faktura.pl zostanie dopasowana do KSeF (Krajowy System e-Faktur)?
  • Nowości 16.11.2023
  • Nowości 9.11.2023
  • Nowości 6.11.2023
  • Nowości 12.10.2023
  • Nowości 10.10.2023
  • Nowości w module rozliczeń 5.10.2023
  • Nowości 25.09.2023
  • Nowości 19.09.2023
  • Nowości 14.09.2023
  • Nowości 12.09.2023
  • Nowości 5.09.2023
  • Nowości 21.08.2023
  • Nowości 7.08.2023
  • Nowości 27.07.2023
  • Nowości 25.07.2023
  • Nowości 24.07.2023
  • Nowości 11.07.2023
  • Nowości 6.07.2023
  • Nowości 04.07.2023 [zmiana z 3.07]
  • Nowości 06.2023
  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
  • Masowa edycja czasu pracy z poziomu dashboardu rozliczeń
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Nowe komponenty w systemie Faktura.pl w dniu 26.05.2023
  • Zmiany w kalendarzach pracy w dniu 26.05.2023
  • Widget RCP – zmiany w dniu 26.05.2023
  • Ważne zmiany w module ewidencji czasu pracy w systemie Faktura.pl
  • Nowości 05.2023
  • Nowości 04.2023
  • Nowości 02.2023
  • Nowości 01.2023
  • Nowości 12.2022
  • Nowości 07.2022
  • Nowości 09.2022
  • Nowości 10.2022
  • Nowości 11.2022
  • Nowości 05.2022
  • Nowości 06.2022
  • Nowości 03.2022
  • Nowości 04.2022
  • Nowości 02.2022
  • Nowości 11.2021
  • Nowości 01.2022
  • Nowości 07.2021
  • Nowości 08.2021
  • Nowości 08.2022
  • Nowy interfejs systemu
  • Nowości 12.2021
  • Nowości 10.2021
  • Nowości 09.2021
  • Nowości 03.2021

Konfiguracja

  • Nowe listy w systemie – wdrożenie nowych kolumn i zmiany w nazewnictwie

Ogólna konfiguracja systemu

  • Nowe listy w systemie – wdrożenie nowych kolumn i zmiany w nazewnictwie
  • Konfiguracja walut obcych w systemie
  • Przekierowanie systemu Faktura.pl na własną domenę
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Uprawnienia i role w systemie (Rola Administrator, Użytkownik, Pracownik, Kandydat, Klient, Partner handlowy)
  • Portal Pracowniczy – Konfiguracja – Dostęp pracownika – Samoobsługa pracownicza
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych lub zgłosi wpisy grafikowe?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Stanowisko – Lista stanowisk w systemie i dodawanie stanowiska
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty / pola własne [Tłumaczenie artybutów / pól własnych / systemu]
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / SerwerSMS]
  • Formularz zapotrzebowania
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Bezpieczeństwo

Wydruki

  • Wydruki / szablony dokumentów i maili w systemie
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie, konfiguracja i udostępnianie na portalu pracowniczym
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?

Wielofirmowość

  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe

FAQ Konfiguracja

  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak podpiąć skrypty z Google Ads / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?

Integracje, import, eksport

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)

Integracje

  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Integracje w systemie
  • Integracja z Microsoft Outlook
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / SerwerSMS]
  • Integracja z PowerOffice

Import

  • Import danych do systemu – zbiór zagadnień
  • Importowanie składników na rozliczenia pracownika

Praca w Module Rekrutacji

  • Automatyczne pobieranie leadów z reklam kontaktowych na Facebooku/Instagramie do Faktura.pl
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • Link aplikacyjny – tworzenie i wykorzystanie
  • Jak współdzielić aplikację/profil kandydata Klientowi/Hiring managerowi/osobie nieposiadającej dostępu do systemu?
  • W jaki sposób działa CV Parser?
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • Jak wstawić wideo do formularza aplikacyjnego?
  • Automatyczne przypisywanie opiekunów do kandydatów
  • Faktura.pl Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet

Eksport

  • Eksport danych w systemie
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?

Konfiguracja Modułu Onboardingu

  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Onboardingu
  • Podstawowa konfiguracja

Konfiguracja Modułu Rekrutacji

  • Automatyczne pobieranie leadów z reklam kontaktowych na Facebooku/Instagramie do Faktura.pl
  • Konfiguracja generowania tytułu rekrutacji
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rekrutacji
  • Podstawowa konfiguracja modułu rekrutacji – tu zacznij!
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego/rekrutacyjnego
  • Konfiguracja zgód i zarządzanie zgodami / klauzulami
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Profilowanie : propozycje kandydatów dopasowanych do rekrutacji
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • Skrzynka mailowa w systemie

Praca w Module ERP

  • Automatyczna aktualizacja opłat lokatorów za mieszkanie
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Moduł Pism – działanie i konfiguracja
  • Magazyny i przedmioty
  • Domykanie wpisów mieszkaniowych

Praca w Module Onboardingu

  • Jak dodać onboarding?
  • Jak przypisać onboarding pracownikowi?

Raporty Onboarding

  • Raport odpowiedzi z ankiet

Raporty Rekrutacja

  • Liczba kandydatów i pracowników w podziale na opiekunów
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport z współdzielonych profili

FAQ ERP

  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Raport zajętości mieszkań

CRM

  • Alokacja kosztów (składniki wynagrodzeń / koszty mieszkania) na Klientów / projekty

Praca w Module CRM

  • Projekty – Proces tworzenia zapotrzebowania na pracowników, rekrutacji pracowników oraz planowania ich pracy u Klientów / pracodawców użytkowników
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie?
  • Wystawianie faktury przychodowej / Proformy / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Formularz zapotrzebowania
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)

FAQ CRM

  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?

FAQ Rekrutacja

  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje/pola? [widoczność pól na rekrutacji]
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjną do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?
  • Publikacja oferty na infopraca.pl – czym jest ID szaty graficznej?

Pracownicy

  • Dokumentacja pracownicza / Baza pracowników – akta osobowe w systemie
  • Baza pracowników i profil pracownika

Praca w Module Pracownicy

  • Baza pracowników i profil pracownika
  • Jak dodać pracownika?
  • Praca z Modułem Działy
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Tworzenie konta pracownika
  • Dokumentacja pracownicza / Baza pracowników – akta osobowe w systemie
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Przedmioty na pracowniku
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Wysyłka ankiet do pracowników / kandydatów

Konfiguracja Modułu Pracownicy

  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Pracownicy
  • Moduł Działy – konfiguracja

Umowy

  • Umowa z pracownikiem – Jak dodać umowę pracownikowi? Jak wystawić umowę? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Podpis elektroniczny umów
  • Podpis elektroniczny dokumentów
  • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
  • Jak wydrukować umowę pracownika? Jak pobrać umowę?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak wygenerować świadectwo pracy?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Odręczny podpis umów

Praca w Module Szkoleń

  • Dla pracownika – Szkolenia – Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Szkolenia: Zgłaszanie propozycji szkoleń przez pracowników / przełożonych pracowników
  • Szkolenia na Portalu Pracowniczym
  • Szkolenia: Jak dodać szkolenie i tworzyć listę szkoleń
  • Szkolenia – Dodawanie pracownika do szkolenia
  • Szkolenia – Ankiety – badanie jakości szkolenia

FAQ Onboarding

  • Dlaczego nie mogę dodać pracownikowi onboardingu?
  • Szkolenie BHP w module onboardingu
  • Ankieta po onboardingu

Zezwolenia podstawowe

  • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS

Konfiguracja Modułu Szkoleń

  • Dla pracownika – Szkolenia – Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Szkolenia: Zgłaszanie propozycji szkoleń przez pracowników / przełożonych pracowników
  • Szkolenia: Przygotuj się do wdrożenia Modułu Szkoleń
  • Szkolenia: Podstawowa konfiguracja modułu szkoleń
  • Szkolenia: Uprawnienia użytkowników do szkoleń

Legalizacja cudzoziemców

  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
  • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii
  • Legalizacja i zatrudnienie obcokrajowców: przypomnienia w systemie

Raporty Szkolenia

  • Wkrótce…
  • Szkolenia – Ankiety – badanie jakości szkolenia

FAQ Szkolenia

  • Szkolenia: Zgłaszanie propozycji szkoleń przez pracowników / przełożonych pracowników
  • Wkrótce…

Praca w Module Rozliczeń

  • Moduł rozliczania pracowników w systemie (Rozliczanie pracowników / Naliczanie wynagrodzeń)
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Zajęcia komornicze
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie, konfiguracja i udostępnianie na portalu pracowniczym
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Masowa aktualizacja stawek – zwiększenie minimalnego wynagrodzenia za pracę
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • PITY pracowników – PIT-11 / IFT-1R – Deklaracje do Urzędu Skarbowego (US) * PIT
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)

Raporty Pracownicy

  • Liczba kandydatów i pracowników w podziale na opiekunów
  • Wkrótce

Konfiguracja Modułu Rozliczeń

  • Konfiguracja walut obcych w systemie
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Stawki: Konfiguracja zależności stawek
  • Stawki indywidualne – Konfiguracja stawek indywidualnych na pracowniku
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rozliczeń
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie, konfiguracja i udostępnianie na portalu pracowniczym
  • Świadczenie za czas choroby
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?

FAQ Pracownicy

  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Nie widzę użytkownika na liście pracowników. Jak to zmienić?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników / Walidacja duplikatów przy imporcie?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?

Raporty Rozliczenia

  • Wkrótce

FAQ Umowy

  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?

FAQ Rozliczenia

  • Stawka o typie premia roczna
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Importowanie składników na rozliczenia pracownika

FAQ Legalizacja cudzoziemców

  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
  • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
  • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

Praca w module Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Projekty – Proces tworzenia zapotrzebowania na pracowników, rekrutacji pracowników oraz planowania ich pracy u Klientów / pracodawców użytkowników
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Elektroniczne wnioski urlopowe: Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)

Konfiguracja Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Przyznawanie pracownikowi urlopu wypoczynkowego / dodatkowego z uwagi na niepełnosprawność
  • Elektroniczne wnioski urlopowe: Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencji czasu pracy
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)

Raporty Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Raport limitów i wykorzystania nieobecności oraz wypłaconych ekwiwalentów / Stan urlopów
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Ewidencja czasu pracy i nieobecności – raport wpisów
  • Raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów
  • Raport Ewidencja nieobecności

FAQ Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora

Ewidencja czasu pracy

  • Grafik pracownika i kalendarz własny

Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)

Rozliczenia

  • Masowa aktualizacja stawek – zwiększenie minimalnego wynagrodzenia za pracę
  • Masowe dodawanie zaliczek

Praca w Module Faktury

  • Faktury – Weryfikacja kontrahentów – Biała lista VAT & System VIES
  • Wystawianie faktury przychodowej / Proformy / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Opłaty na mieszkaniu na fakturze kosztowej
  • Moduł zamówienia
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)

Praca w module Ewidencji czasu pracy

  • Praca zdalna okazjonalna – konfiguracja i działanie
  • Plan urlopów – konfiguracja i tworzenie planów w systemie
  • Projekty – Proces tworzenia zapotrzebowania na pracowników, rekrutacji pracowników oraz planowania ich pracy u Klientów / pracodawców użytkowników
  • Podpowiadanie długości urlopu rodzicielskiego
  • Uzupełnianie grafiku pracy normą
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Udzielanie dni wolnych na opiekę nad dzieckiem do 14 lat oraz zwolnienia z powodu siły wyższej
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Grafik pracownika i kalendarz własny
  • Widget RCP – konfiguracja i działanie
  • Masowa edycja czasu pracy z poziomu dashboardu rozliczeń
  • Kalendarz zbiorczy
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencji czasu pracy
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy: Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
  • Moduł ewidencji czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy

FAQ Faktury

  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?

Praca w Module Płatności

  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?

Konfiguracja Ewidencji czasu pracy

  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Praca zdalna okazjonalna – konfiguracja i działanie
  • Plan urlopów – konfiguracja i tworzenie planów w systemie
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencji czasu pracy
  • Przyznawanie pracownikowi urlopu wypoczynkowego / dodatkowego z uwagi na niepełnosprawność
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Widget RCP – konfiguracja i działanie
  • Uzupełnianie grafiku pracy normą
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika

Raporty Ewidencja czasu pracy

  • Raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje”
  • Raport limitów i wykorzystania nieobecności oraz wypłaconych ekwiwalentów / Stan urlopów
  • Zgłoszenia pracowników – Lista (Rejestracja czasu pracy / Wnioski urlopowe)
  • Ewidencja czasu pracy i nieobecności – raport wpisów
  • Raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów
  • Raport Ewidencja nieobecności

FAQ Ewidencja

  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora
  • Dlaczego na kalendarzu pracy nie pojawiają się pracownicy i jak ich dodać?
  • Czym jest zapotrzebowanie na kalendarzu pracy? Dodawanie pierwszego zapotrzebowania i planowanie pracowników
  • Kontrola nadgodzin: Jak kontrolować ilość planowanych godzin pracy, aby uniknąć nadgodzin?
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Kalendarze pracy – często zadawane pytania

ZUS

  • ZUS IMIR
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZWUA)
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?

Urząd Skarbowy

  • PITY pracowników – PIT-11 / IFT-1R – Deklaracje do Urzędu Skarbowego (US) * PIT
  • PIT-4R / PIT-8AR: Generowanie i wysyłka
  • Udostępnianie pracownikowi deklaracji PIT-11 / IFT-1R (email / portal pracownika)
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Deklaracje pracownika do Urzędu Skarbowego (US)
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Deklaracja CFR-1
  • Jak wygenerować wniosek NIP-7 z systemu?

PPK

  • Autozapis do PPK w 2023 – Ponowne przystąpienia i rezygnacje. Jak sprawnie to zrobić w systemie?
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) – pytania dot. rozliczeń pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemie – konfiguracja
  • Jak włączyć PPK na firmie? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Jak ustawić PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) na pracowniku?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze plany Kapitałowe: Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Dlaczego PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) nie naliczyły się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]

Raporty

  • Raport do WUP (Wojewódzkiego Urzędu Pracy)
  • Raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje”

Praca w Module Raporty

  • Raporty w systemie/ raporty zdefiniowane
  • Raporty niestandardowe
  • Raport do WUP (Wojewódzkiego Urzędu Pracy)
  • Raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje”

FAQ Raporty

  • Raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Raport z współdzielonych profili
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Raport zajętości mieszkań
  • Raport rotacji

Dla pracownika

  • Logowanie się pracownika do portalu pracowniczego
  • Ustawienia konta pracownika na portalu pracowniczym
  • Dane osobowe pracownika – podgląd / edycja na portalu pracowniczym
  • Aktywne onboardingi na portalu pracowniczym
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Moduł umowy na portalu pracowniczym
  • Moduł deklaracje na portalu pracownika (PITy / IFT-1R)
  • Moduł przedmioty na portalu pracowniczym
  • Moduł wynagrodzenia – pasek płacowy na portalu pracowniczym
  • Moduł rekrutacje na portalu pracowniczym
  • Dla pracownika – Szkolenia – Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Moduł załączniki na portalu pracowniczym
  • Dane firmy na portalu pracowniczym
  • Moje zgłoszenia na portalu pracowniczym
  • Baza dokumentów na portalu pracowniczym
  • Zadania na portalu pracowniczym
View Categories
  • Home
  • Baza wiedzy
  • Nowości
  • Nowości 03.2022

Nowości 03.2022

3.03.2022 #

Rekrutacja pracowników – wtyczka do sourcingu pracowników na LinkedIn #

Stworzyliśmy wtyczkę do przeglądarki Chrome, która umożliwia importowanie danych kandydatów bezprośrednio z LinkedIn do bazy kandydatów w naszym systemie. Przydatne linki:

  • Instrukcja obsługi wtyczki Faktura.pl Sourcing Plugin
  • Link do pobrania wtyczki w Chrome Web Store

Rozliczanie pracowników – zmniejszanie wynagrodzenia do kwoty potrącenia #

Na drugim kroku rozliczenia pracowników (Potrącenia i zwroty), dodaliśmy:

  • masową opcję “Zmniejsz potrącenia do wysokości kwoty do wypłaty i oznacz przedmioty pomniejszone jako rozliczone„. Jeżeli potrącenia przekraczają kwotę netto dla pracownika, zostaną zmniejszone tak, aby kwota wypłaty wyniosła 0. Przedmioty zostaną oznaczone jako rozliczone i nie pojawią się w przyszłości do potrącenia (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).”
  • opcje per przedmiot:
    • “Wyrównaj do wysokości kwoty wypłaty i oznacz jako rozliczony”
    • “Usuń i oznacz jako rozliczony”
    • “Wyrównaj do wysokości kwoty wypłaty” (ta, obecna już wcześniej opcja, dostępna jest pod nową ikoną).

Ikony opcji:

Rozmieszczenie nowych opcji:

Po zapisaniu na podglądzie rozliczenia wyświetlać się będzie ikona opcji, która została wybrana.

Uprawnienia użytkowników #

  • Użytkownik z pełnym dostępem do rozliczeń klientów/pracowników (mimo braku dostępu do tych encji) może usuwać rozliczenia, które sam utworzył. Reszta uprawnień pozostała bez zmian.

Usprawnienia #

  • Aktualizacja wzorów wydruku dla:
    • Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
    • Oświadczenia podmiotu działającego jako agencja pracy tymczasowej

Wydruki zostały zaktualizowane zgodnie z rządowymi wytycznymi.

  • Lista pracowników – Nowa kolumna „Schemat składek” (istnieje możliwość filtrowania kolumny po wybranym schemacie; kolumnę można włączyć korzystając z ikony zębatki nad tabelą pracowników)
  • Raporty – usprawnienie filtrowania raportów po dużej ilości Klientów (po wybraniu pierwszych 50 rekordów, będzie możliwość wybrania kolejnych rekordów).
  • Raport rotacji pracowników:
    • możliwość eksportu raportu
    • dodano linkowanie do pracownika, klienta, umowy, kreatorów umów, osób ostatnio edytujących umowy, osoby zmieniającej status

Integracje #

  • Optima:
    • Raport Optima – dane kadrowe pracowników – możliwość pobrania w formacie xls
    • Raport Optima – Czas pracy: Dodany został arkusz z legendą co oznaczają kolory na godzinach
    • Import Optima – podczas importu (Ustawienia firmy > Import) o typie „Lista płac Optima do przedmiotu netto”, po kliknięciu przycisku „Usuń zaimportowane przedmioty”, poza usunięciem przedmiotów zaimportowanych ze wskazaną datą potrącenia (dotychczas), usuną się również elementy rozliczeń na drugim kroku, powiązane z zaimportowanymi przedmiotami ze wskazaną datą potrącenia, o ile drugi krok jest zapisany/zaakceptowany (jeżeli istnieje lista płac to przedmioty nie zostaną usunięte).

10.03.2022 #

Zmiana w rozliczeniu pracownika, u którego w ciągu miesiąca zmienił się schemat podlegania ubezpieczeniom #

Rozliczenia, na pierwszym kroku rozliczeń pojawia się komunikat blokujący rozliczenie danego pracownika, jeżeli w jednym miesiącu ma on więcej niż jeden schemat podlegania ubezpieczeniom na umowie. Należy wykonać odrębne rozliczenia dla każdego schematu podlegania.

Z tooltipa można przejść do rozliczeń, poprzez kliknięcie „Rozlicz”

Rozszerzenie opcji udostępniania plików z bazy wiedzy #

Na dashboardzie, w części „Baza wiedzy”, rozszerzone zostały opcje udostępniania plików. Dodano pola:

  • Ogranicz dla grup – wybór grup, które będą miały dostęp do edytowanego załącznika
  • Widoczny dla ról – np. Klient, użytkownik, partner rekrutacyjny
  • Możliwość pobrania dla ról – możliwa jest tylko po wyborze widoczności dla roli

Rozszerzenie opcji udostępniania plików na pracowniku #

W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Załączniki, rozszerzone zostały opcje udostępniania plików. Dodano pola:

  • Ogranicz dla grup – wybór grup, które będą miały dostęp do edytowanego załącznika
  • Widoczny dla ról – np. Klient, użytkownik, partner rekrutacyjny
  • Możliwość pobrania dla ról – możliwa jest tylko po wyborze widoczności dla roli

Powyższe opcje dostępne są:

  • podczas dodawania/edycji załącznika dla pracownika
  • na e-dokumentacji
  • podczas dodawania wydruku dowolnej treści, gdy zaznaczona zostanie opcja „zapisz” do załączników
  • na podglądzie pojedynczych zezwoleń
  • na podglądzie świadectwa pracy
  • podczas dodawania badania lekarskiego
  • na zaświadczeniu o zarobkach

Nowe komunikaty podczas masowego dodawania/odnawiania umowy #

  • Jeżeli firma jest agencją pracy tymczasowej (ustawienie w Ustawienia firmy > Ustawienia finansowe > Czy firma jest agencją pracy tymczasowej), to przy wystawianiu/odnawianiu umowy o pracę tymczasową lub zlecenie wyświetlane będą komunikaty o:
    • Przekroczeniu limitu 18 miesięcy pracy w ostatnich 3 latach u Klienta.
    • Przekroczeniu limitu 183 dni pracy w ostatnich 3 latach w delegacji u Klienta.

  • Po przekroczeniu przez pracownika 26 lat, w przypadku masowego wystawiania/odnawiania umów zlecenie, pojawia się komunikat:

Usprawnienia #

  • Integracja z Autenti została zaktualizowana do najnowszej wersji usługi podpisu elektronicznego. Integracja dostępna jest w Ustawienia firmy > Zaawansowane > Integracje > Inne. Szczegółowy opis funkcjonalności dostępny jest tutaj.
  • Zmiana lokalizacji ustawień firmy dla roli o typie użytkownik. Wcześniej opcja dostępna była w ustawieniach użytkownika (np. dostęp do wydruków, importy, konfiguracja), natomiast teraz należy przejść do ustawień firmy, klikając w nazwę firmy w prawym górnym rogu.

16.03.2022 #

Dodanie nowych dokumentów legalizacyjnych w związku z specustawą z dnia 12.03.2022 roku #

12 marca 2022 roku Prezydent RP podpisał ustawę o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. Bazując na przepisach zawartych w ustawie:

  • Na potrzeby systemowe (w celu uzyskania informacji, które osoby mogą skorzystać z warunków specustawy) dodaliśmy zezwolenie „Ukraińcy przybywający z Ukrainy po 24.02.2022” . Dodawane jest, jeżeli obywatel Ukrainy przekroczył granicę bezpośrednio z Ukrainy po 24 lutym 2022 – jego pobyt jest przedłużany na okres 18 miesięcy, które liczone będą od daty 24.02.2022 i na tej podstawie dostaje możliwość zatrudnienia bez wnioskowania o zezwolenia na pracę lub oświadczenia.

  • Dodanie „Powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy zgodnie ze specustawą” – na podstawie daty wysyłki do urzędu na www.praca.gov.pl
    • W następnym kroku dodana zostanie możliwość wysyłki powiadomienia bezpośrednio na www.praca.gov.pl

  • Na dashboardzie w widgecie zezwoleń listowane są osoby, które posiadają zezwolenie „Ukraińcy przebywający z Ukrainy po 24.02.2022” oraz umowę, ale nie posiadają „Powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy zgodnie ze specustawą” – w terminie 14 dni od rozpoczęcia pracy

  • W następnym kroku wprowadzimy zmiany dla aktualnych pracowników/kandydatów, którzy przed 24.02.2022 posiadali dokumenty legalizujące pobyt w Polsce lub wjechali do Polski w ramach ruchu bezwizowego i ich ważność kończy się po tej dacie.

Integracja wpisów nieobecności z Kalendarzem Google #

W przypadku integracji z Kalendarzem Google (tu przeczytasz jak ją utworzyć), nieobecności z Kalendarza w systemie Faktura.pl automatycznie będą przenoszone do Kalendarza Google. Nieobecności, które w nazwie mają słowo „urlop”, będą przenoszone do kalendarza jako „urlop”, pozostałe opisane zostaną jako „nieobecność”.

Jeżeli zostaną dokonane jakiekolwiek zmiany w Kalendarzu w systemie Faktura.pl, automatycznie zmienią się informacje na Kalendarzu Google.

Usprawnienia widoku kalendarza pracy #

W CRM > Projekty > Dany projekt > Kalendarz pracy lub CRM > Kalendarze, wprowadzone zostały usprawnienia w widoku kalendarza pracy:

  • Przycisk „Zaplanuj pracownika” zamieniony został na „Dodaj osoby do planu”
  • Dodany został również nowy przycisk ze skumulowanymi opcjami: normowanie, historia kalendarza, planowanie automatyczne, masowe usuwanie wpisów

  • Zgrupowane zostały również opcje: ustawienia, filtry, legenda:
  • Dodana została opcja zaznaczenia dłuższych okresów podczas dodawania planu. Po wybraniu widoczne są opcje, na które zgłoszone zostało zapotrzebowanie. Dodatkowo w podpiętych osobach dodana została ikonka gumki („Wyczyść plan”):
  • Po kliknięciu „Dodaj osoby do planu” pojawia się widok na cały ekran, aby zamknąć widok należy kliknąć „X” w prawym górnym rogu. Podczas dodawania osób do planu umożliwiona została opcja masowego zaznaczania i dodawania pracowników:
  • Dodana została kolumna „Stanowiska z umów”, w której pokazane jest stanowisko z aktualnej umowy – w datach, na które dodawany jest plan:
  • Po kliknięciu „Dodaj do planu” pojawiają się różne opcje (jeśli takie zostały zgłoszone w zapotrzebowaniu):
  • Dodatkowo przy wyborze pracowników do planu, przy filtrze na stanowisko z umowy, pokazywane są stanowiska: z projektu, Klienta, firmowe.

Dodanie opcji wczytywania danych z GUS na podstawie NIP – na profilu kandydata i pracownika #

Dodając pracownika (Pracownicy > Dodaj pracownika/Dany pracownik > Sekcja numery identyfikacyjne) dodana została opcja wczytywania danych z GUS oraz adresu, na podstawie wpisanego NIPu firmy:

Nowe kolumny na liście pracowników #

Na Liście pracowników dodane zostały 4 nowe kolumny:

  • Zaliczka na podatek – wliczanie przychodów z umów o powołanie
  • Zaliczka na podatek – ulga dla klasy średniej
  • Zaliczka na podatek – kwota wolna od podatku dla zleceniobiorców
  • Zaliczka na podatek – rozporządzenie MF z 7 stycznia 2022

Odpowiadają one danym z Pracownik > Dane > Dane do rozliczeń > Zaliczka na podatek > Pozostałe ustawienia.

24.03.2022 #

Usprawnienia związane z nową specustawą o pomocy obywatelom Ukrainy #

  • Powiadomienie o powierzeniu pracy obywatelowi Ukrainy – złożenie wniosku możliwe jest również w przypadku osób innej narodowości niż ukraińska (małżonkowie obywateli Ukrainy) – system pokaże ostrzeżenie: ” Ten typ powiadomienia dostępny jest tylko dla osób narodowości ukraińskiej oraz małżonków tych osób. Upewnij się, że pracownik należy do jednej z tych grup”.
  • Przedłużenie pobytu dla osób narodowości ukraińskiej, których legalny pobyt w Polsce kończy się po 24.02.2022r:
    • Wiza krajowa oraz zezwolenie na pobyt czasowy – przedłużenie legalności pobytu do 31.12.2022 r.
    • Wiza Schengen oraz paszport biometryczny – przedłużenie legalności pobytu o 18 miesięcy od 24.02.2022 – pod warunkiem, że cudzoziemiec przebywał w Polsce przed tą datą, na podstawie tego dokumentu
    • Przedłużenie ważności kart pobytu, których ważność kończy się po 24.02.2022 r. – w przypadku zezwolenia na pobyt czasowy, karta przedłużana jest do 31.12.2022 r; w przypadku zezwolenia na pobyt stały – przedłużenie o 18 miesięcy, liczone od 24.02.2022 r.

Wysyłka powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy do www.praca.gov.pl #

W module Pracownicy, na profilu pracownika obywatelstwa ukraińskiego, w zakładce “Zezwolenia”, w zezwoleniu “Ukraińcy przybywający z Ukrainy po 24.02.2022″, podczas dodawania/edycji “Powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy”, umożliwiona została wysyłka powiadomienia bezpośrednio na praca.gov.pl. Po wypełnieniu wszystkich danych, kliknięciu “Zapisz”, pojawia się przycisk “Zapisz na Praca.gov.pl”:

Przeczytaj: Jak ustawić integrację z praca.gov.pl

Podczas uzupełniania danych pracownika, dodana została możliwość wstawienia pól : „Dokument tożsamości cudzoziemca”, „Tymczasowe zaświadczenie tożsamości” i „Seria i numer tymczasowego dowodu”. Aby pojawiały się one w formularzu, należy kliknąć w zębatkę w lewym górnym rogu:

Po uzupełnieniu, dane naniosą się na dokument „Powiadomienie o powierzeniu pracy obywatelowi Ukrainy”. Jeżeli dokumentów jest kilka, to system zaciągnie ten, który jest ważny (jeżeli cudzoziemiec posiada paszport – nawet nieaktywny, system zawsze zaciągnie paszport), np:

    • aktywny paszport i aktywny dowód osobisty – system zaciągnie aktywny paszport
    • nieaktywny paszport i aktywny dowód – system zaciągnie nieaktywny paszport
    • jeżeli brak paszport, system szuka dokumentów w następującej kolejności: dowód, dowód tymczasowy, tymczasowe zaświadczenie tożsamości, karta pobytu, dokument tożsamości cudzoziemca, książeczka wojskowa, inny dokument tożsamości, legitymacja

Nowe opcje w module Szkolenia #

W module Szkoleń (Pracownicy > Lista Szkoleń) dodane zostały opcje:

  • Na danym szkoleniu – opcja kontaktu z wieloma uczestnikami szkolenia jednocześnie:

  • Na liście szkoleń – nowa kolumna „Zaakceptowani uczestnicy”, po kliknięciu w imię i nazwisko uczestnika system przenosi na jego profil:

  • Domyślne statusy szkoleń i uczestnictwa dodają się również dla obecnych firm.

Jeżeli szkolenie ma charakter zewnętrzny (Pracownicy > Lista szkoleń > Dodaj szkolenie > Rodzaj > Zewnętrzne), przy wyborze dostawcy pojawia się opcja Klienta o typie: Dostawca szkolenia. W przypadku braku Klientów o wybranym typie, pojawia się możliwość dodania go:

Nowa zakładka Przedmioty w module Pracowników (przeniesienie raportu „Potrącenia i zwroty pracowników”) #

W Module Pracownicy dodana została zakładka Przedmioty – Pracownicy > Przedmioty. Przeniesiono do niej raport „Potrącenia i zwroty pracowników” (nie występuje już w Raporty):

W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Przedmioty, dostępne są kolumny z powyższego raportu – domyślnie włączone są tylko te, które dotyczą przedmiotów.

Zapisywanie przedmiotów powstałych w wyniku rozliczenia #

  • Jeżeli na rozliczeniu wystąpi potrącenie/zwrot z: wpisu mieszkaniowego, samochodu, transportu lub ręcznie dodanego potrącenia/zwrotu, zostanie to zapisane na przedmiotach pracownika.
  • Jeżeli rozliczenie zostanie usunięte, usunięty zostanie również przedmiot.
  • Można usuwać przedmioty masowo – ale nie te, które zostały rozliczone.

Dzięki temu, że wpisy mieszkaniowe, samochody, transport oraz ręcznie dodane potrącenia/ zwroty, dodane zostały do przedmiotów – można teraz automatycznie rozliczyć je częściowo. To znaczy: jeżeli w rozliczeniu pracownika potrącona została tylko część kwoty za powyższe przedmioty, pozostała kwota do zapłacenia będzie widoczna. System zapamięta to, co zostało już potrącone w rozliczeniu i w kolejnym potrąci tylko tę niezapłaconą część.

Dodanie opcji planowania pracowników innej firmy na kalendarzu #

  • W CRM > Projekty > Dany projekt > Kalendarz pracy, dodana została opcja planowania pracowników na kalendarzu – nawet w przypadku umowy pracownika na innej firmie. W takim przypadku wpis grafikowy dodany zostanie na drugą firmę i tam zostanie rozliczony (w kalendarzu pojawi się na szaro). Mamy możliwość usuwania i edytowania tych wpisów:
  • Na kalendarzu pracy uspójnione zostały przyciski oraz dodany został komunikat w przypadku, gdy pokrywają się godziny pracy:

Informacja o kodach tytułu ubezpieczenia do ZUS RCA #

Na umowie pracownika (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń > Dane ZUS), pojawia się informacja o kodach tytułu ubezpieczenia przenoszonych do ZUS RCA:

W celu wygenerowania zmiany kodu tytułu do ubezpieczeń należy wygenerować właściwe dokumenty zgłoszeniowe: wyrejestrowanie z bieżącego kodu tytułu do ubezpieczeń na ZUS ZWUA oraz zgłoszenie z aktualnym kodem tytułu do ubezpieczenia na odpowiednio ZUS ZUA lub ZUS ZZA.

Poniżej fragment stanowiska ZUS, w sprawie zmiany kodu tytułu do ubezpieczeń w trakcie miesiąca:

„…zmianę w kodzie tytułu ubezpieczenia w zakresie stopnia niepełnosprawności płatnik wykazuje z datą od następnego dnia po dniu, w którym otrzymał stosowne orzeczenie od ubezpieczonego. Przy czym, w celu uniknięcia konieczności składania dwóch kompletów dokumentów rozliczeniowych (z dwóch różnych zakresów) za dany miesiąc, dopuszczalne jest wyrejestrowanie z dotychczasowym kodem tytułu ubezpieczenia i ponowne zgłoszenie z nowym kodem od pierwszego dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.(…)”

Usprawnienia: #

  • W Pracownicy > Lista pracowników oraz Rekrutacje > Lista kandydatów, dodane zostały kolumny „Numer telefonu” oraz „Adres e-mail”
  • W Ustawienia firmy > Formularze > Pracownicy, dodana została nowa kolumna „Pola widoczne dla Klienta”, która określa widoczność pól na Listach pracowników dla roli Klienta. Domyślnie zaznaczone są te pola, które zaznaczone są również dla administratora.
  • W Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Umowy > Wymagania wystawiania umów, dodana została nowa opcja „Nie pozwalaj dodawać umowy obcokrajowcom, jeśli dokumenty legalizacyjne są na inne stanowisko, niż wybrane na umowie”. W przypadku niezgodności: użytkownik nie będzie mógł zapisać takiej umowy, administrator dostanie taką opcję (otrzyma powiadomienie o niezgodności).
  • W Ustawienie firmy > Import > Wpisy grafikowe, przedmioty, zaliczki pracowników, dodano pola „Nazwa stanowiska” oraz „ID stanowiska”. W przypadku, gdy jedna z tych opcji będzie wypełniona i pracownik będzie miał umowę na takie stanowisko, stawka z kolumny „Stawka nazwa” będzie pobierana z tej umowy.
  • W przypadku dodawania do systemu: Kandydata (Rekrutacje > Dodaj kandydata), Pracownika (Pracownicy > Dodaj pracownika), Klienta (CRM > Dodaj Klienta) i wpisania w adresie zamieszkania kraju Niemcy, znikają pola Powiat i Gmina, a w miejsce Województwa pojawi się pole „Land”.
  • Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Historia, dodano nowe filtry: Utworzono konto, Edytowano konto, Usunięto konto. Zmiany w nadawaniu uprawnień, również będą zapisywały się na historii pracownika.
  • Od 1 kwietnia 2022 roku wnioski o A1 można składać tylko i wyłącznie przez ePUE ZUS – z związku z tym plik XML został zaktualizowany (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Zezwolenia > Delegowanie > A1). W celu złożenia wniosku należy pobrać plik XML, a następnie złożyć go bezpośrednio przez ePUE ZUS.

28.03.2022 #

Możliwość masowej aktualizacji stawek dodanych ręcznie na umowach #

W Ustawienia firmy > Stanowiska > Masowa aktualizacja stawek, dodana została zakładka „Stawki dodane ręcznie na umowach”. Można w niej edytować stawki na umowach, które nie mają powiązania do stawek ze stanowiska:

Blokada edycji zapłaconej zaliczki #

W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Przedmioty > Dany przedmiot, zablokowana została możliwość edytowania zaliczki już zapłaconej. Po wybraniu przedmiotu zobaczymy informacje na szarym tle, bez możliwości zmian:

Zmiany na grafiku w przypadku zadaniowego systemu czasu pracy #

Jeżeli pracownik posiada zadaniowy system czasu pracy, a na jego grafiku (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik) dodamy plan na określoną liczbę godzin (np. 8 godzin pracy), a następnie pracownik zgłosi odbiór nadgodzin (np. na 1 godzinę), to system automatycznie zmniejszy liczbę godzin pracy do zaakceptowania (w tym przypadku na 7 godzin):

Możliwość edycji masowej na liście przedmiotów pracownika #

W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Przedmioty oraz w Pracownicy > Przedmioty, dodany został nowy przycisk „Edytuj masowo”:

Usprawnienia:

  • W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Historia, w „Edytowano konto” dodano informację o podpięciu pod inną firmę.

Powiązane instrukcje: #

  • Faktura.pl Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na…
  • Moduł rozliczania pracowników w systemie…
  • Dopiero zaczynasz przygodę z Faktura.pl? Sprawdź ten wpis!
  • Zajęcia komornicze
  • Nowości 07.2021
  • Nowości 11.2021
Pomóż nam usprawniać bazę wiedzy! Jak oceniasz instrukcję?
Updated on 2024-09-03
Nowości 06.2022Nowości 04.2022

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • 3.03.2022
    • Rekrutacja pracowników - wtyczka do sourcingu pracowników na LinkedIn
    • Rozliczanie pracowników - zmniejszanie wynagrodzenia do kwoty potrącenia
    • Uprawnienia użytkowników
    • Usprawnienia
    • Integracje
  • 10.03.2022
  • Zmiana w rozliczeniu pracownika, u którego w ciągu miesiąca zmienił się schemat podlegania ubezpieczeniom
  • Rozszerzenie opcji udostępniania plików z bazy wiedzy
  • Rozszerzenie opcji udostępniania plików na pracowniku
  • Nowe komunikaty podczas masowego dodawania/odnawiania umowy
  • Usprawnienia
  • 16.03.2022
  • Dodanie nowych dokumentów legalizacyjnych w związku z specustawą z dnia 12.03.2022 roku
  • Integracja wpisów nieobecności z Kalendarzem Google
  • Usprawnienia widoku kalendarza pracy
  • Dodanie opcji wczytywania danych z GUS na podstawie NIP – na profilu kandydata i pracownika
  • Nowe kolumny na liście pracowników
  • 24.03.2022
  • Usprawnienia związane z nową specustawą o pomocy obywatelom Ukrainy
  • Wysyłka powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy do www.praca.gov.pl
  • Nowe opcje w module Szkolenia
  • Nowa zakładka Przedmioty w module Pracowników (przeniesienie raportu "Potrącenia i zwroty pracowników")
  • Zapisywanie przedmiotów powstałych w wyniku rozliczenia
  • Dodanie opcji planowania pracowników innej firmy na kalendarzu
  • Informacja o kodach tytułu ubezpieczenia do ZUS RCA
  • Usprawnienia:
  • 28.03.2022
  • Możliwość masowej aktualizacji stawek dodanych ręcznie na umowach
  • Blokada edycji zapłaconej zaliczki
  • Zmiany na grafiku w przypadku zadaniowego systemu czasu pracy
  • Możliwość edycji masowej na liście przedmiotów pracownika

Operator serwisu

Faktura.pl sp. z o.o.

Adama Branickiego 17, 02-672 Warszawa

NIP: 5851451426

Kontakt

Infolinia: 22 211 20 10

info@faktura.pl

© 2025 Faktura.pl