Poniżej przedstawiamy zestawienie zmian, które zostaną wprowadzone w najbliższym wdrożeniu.
Nowe możliwości językowe w szablonach wydruków #
W module Ustawienia > Szablony > Wydruki, w ramach konfiguracji konkretnego szablonu dokumentu dostępna jest opcja ustawienia języka wydruku. Dzięki temu wartości w znacznikach mogą być prezentowane w różnych kombinacjach językowych.
Dotychczas dostępne były opcje:
- PL-EN
- PL-DE
- PL-RU
- PL-UK
- PL-FR
Obecnie system został rozszerzony o dodatkowe możliwości:
- PL-ES
- PL-RO
- PL-NB
oraz odwrotne kombinacje:
- ES-PL
- RO-PL
- NB-PL

Przykład:


Scalanie pracowników – dodatkowe komunikaty i podpowiedzi #
Podczas operacji scalania pracowników wprowadzono dwa udoskonalenia:
- Komunikat ostrzegawczy – system informuje, że operacja scalania jest nieodwracalna.
- Tooltip z wyjaśnieniem zasad scalania – użytkownik otrzymuje informację, na jakiej podstawie wyświetlane są propozycje duplikatów.
Propozycje scalania pracowników są prezentowane, jeśli spełniony jest jeden z poniższych warunków:
- zgodna (niepusta) data urodzenia oraz imię,
- identyczne (niepuste) numery identyfikacyjne w ramach danego rodzaju (np. PESEL),
- identyczne (niepuste) dane kontaktowe w ramach danego rodzaju (np. numer telefonu).

Historia kontaktu – nowa kolumna „Firma” #
W zakładce Historia kontaktu na profilu pracownika dodano kolumnę Firma, która pozwala sprawdzić, z poziomu której firmy została wysłana wiadomość do pracownika.
Nowe kolumny na liście pracowników #
Lista pracowników została rozszerzona o szereg nowych kolumn związanych z danymi do rozliczeń i zaliczką na podatek.
Dane do rozliczeń – zatrudnienie u innego pracodawcy:
- Zatrudniony u innego pracodawcy
- Rodzaj umowy
- Nazwa zakładu pracy
- Data zatrudnienia do
- Wynagrodzenie
- Wynagrodzenie – kwota umowy
Dane do rozliczeń – własna działalność gospodarcza:
- Zakres działalności
- Jestem płatnikiem VAT – domyślna stawka VAT dla faktur pracownika
- Nazwa firmy
- REGON firmy
- Data rozpoczęcia działalności
- Rodzaj faktycznie prowadzonej działalności
Zaliczka na podatek:
- Podatek dochodowy
- Kwota zmniejszająca podatek – Umowa o pracę
- Kwota zmniejszająca podatek – Cywilnoprawne
- Kwota zmniejszająca podatek – Pozostałe
- Koszty uzyskania przychodu – Umowa o pracę
- Koszty uzyskania przychodu – Pozostałe
- Przychody z innych źródeł – podstawa opodatkowania
- Przychody z innych źródeł – podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne
- Przychody z innych źródeł – podstawa wymiaru składek na FP i FGŚP

Filtr dotyczący zakwaterowania pracownika #
Na liście pracowników został dodany nowy filtr umożliwiający sprawdzenie, czy pracownik jest obecnie zakwaterowany w mieszkaniu. Filtr pozwala wskazać, czy na dzień dzisiejszy pracownik ma przypisane zakwaterowanie, a jeśli tak – można dodatkowo zawęzić wyniki do konkretnego mieszkania.

Kopiowanie linku tabeli #
Od teraz możliwe jest skopiowanie linku do tabeli z zapisanym widokiem kolumn i filtrów. Otwierając taki link na swoim koncie inny użytkownik zobaczy te same ustawienia kolumn oraz filtrów (oczywiście tylko w zakresie, do którego posiada odpowiednie uprawnienia).
Przechodzenie między pracownikami na profilu #
Na profilu pracownika dodano funkcję umożliwiającą szybkie przechodzenie między kolejnymi pracownikami z listy. Jeśli na liście zastosowano filtry (np. wyświetlono wyłącznie pracowników w statusie „Nowy”), po otwarciu jednego z nich będzie można korzystając ze strzałek przejść bezpośrednio do kolejnych pracowników spełniających te same kryteria.

Wymagalność lokalizacji przy rejestracji czasu pracy #
Dotychczas w ustawieniach projektu dostępna była opcja „Ogranicz możliwość raportowania czasu pracy do obszaru projektu”. Pozwalała ona określić promień od miejsca projektu, w ramach którego system pozwalał zarejestrować czas pracy pracownika w lokalizacji.
W ramach najnowszego wdrożenia funkcjonalność została rozszerzona. Od teraz, jeżeli czas pracy rejestrowany jest poprzez widget RCP, system również będzie weryfikował lokalizację. Oznacza to, że rejestracja czasu pracy poza wyznaczonym obszarem projektu nie będzie możliwa. Dzięki temu pracownicy nie będą mogli raportować czasu pracy spoza lokalizacji projektu.