Aktualizacja dotycząca kodów deklaracji #
Kod terminu przesyłania deklaracji do ZUS #
W Ustawienia > Dane firmy > Ustawienia finansowe umożliwiliśmy wybór kodu terminu przesłania deklaracji do ZUS bez względu na wybór „Formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej”. Dotychczas kod terminu deklaracji, dostępny był tylko dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
Prosimy o zweryfikowanie ustawień, aby poprawnie zostały one przeniesione na deklaracje ZUS.

Kody świadczenia / przerwy dla urlopu wychowawczego #
Do systemu dodane zostały nowe kody świadczenia / przerwy dla urlopu wychowawczego. Mogą one zostać użyte w sytuacji, kiedy płatnik składek jest zobowiązany do przekazania za osoby przebywające na urlopie wychowawczym raportu ZUS RSA z kodem świadczenia / przerwy. Nowe kody RSA to:
- 121 (urlop wychowawczy udzielony na podstawie art. 186 § 2 Kodeksu pracy) lub
- 122 (urlop wychowawczy udzielony na podstawie art. 186 § 3 Kodeksu pracy, tj. na dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniem niepełnosprawności).
Nowa zakładka „Dane kontaktowe” #
Na portalu pracowniczym (w bocznym menu) dodaliśmy nową zakładkę „Dane kontaktowe”. Została ona przeniesiona z ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetlone zostaną w niej najważniejsze informacje kontaktowe. A dokładnie:
- Dane dotyczące firmy
- Ulica, numer, kod pocztowy, miasto
- Numer NIP, KRAZ
- Dane dotyczące przełożonego (lub wielu przełożonych)
- Nazwisko i imię
- Numer / Numery telefonów
- Adres / Adresy email
E-mail prywatny a służbowy #
Dodatkowo w ramach tego zadania umożliwiliśmy wskazanie czy podany adres email lub numer telefonu pracownika jest służbowy czy prywatny. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której pracownikowi zostanie wyświetlony prywatny numer przełożonego.
Aby to zrobić należy przejść na profil pracownika i w sekcji Dane kontaktowe na wysokości Telefonu i E-mail kliknąć w ikonę oka. Nieprzekreślona ikona, oznacza, że numer traktowany jest jako numer służbowy. Z kolei przekreślona, że jest to numer prywatny.

Należy jednak pamiętać, że wszystkie dotychczas wprowadzone adresy email i numery telefonów traktowane będą jako służbowe.
W przypadku aplikujących kandydatów – będą oni posiadali domyślnie ustawiony adres email i numer telefonu jako prywatny. Numery prywatne nie będą wyświetlane:
- na formularzu aplikacyjnym w sekcji „Opiekun rekrutacji”
- w nowej zakładce „Dane kontaktowe” na profilu pracownika
Prywatny adres email będzie jednak używany podczas wysyłki deklaracji PIT-11 do pracownika.
Nowa zakładka „Baza dokumentów” #
Aby ułatwić dostęp do najważniejszych dokumentów przenieśliśmy „Bazę dokumentów” ze strony głównej, do osobnej zakładki w bocznym menu. Dostęp do niej będą mieli wszyscy użytkownicy systemu z dowolnym dostępem.
W widoku administratora umożliwiliśmy edycję bazy dokumentów, która pozwala również na szybki podgląd nadanych dostępów do poszczególnych dokumentów. Aby przejść do widoku edycji należy skorzystać z przycisku „Edytuj” znajdującego się nad listą. Po najechaniu na wybraną ikonę wyjaśnione zostanie kto i jaki dostęp posiada do wybranego dokumentu.
Administratorzy będą mieli możliwość edycji bazy poprzez dodawanie folderów i plików, zmianę nazwy, a także zawężania widoczności dla wybranych firm, działów / Klientów, grup, ról, tagów czy też typu umowy. Aby to zrobić należy wybrać filtry poprzez kliknięcie ikony plusa w polu „Widoczne dla”. Podczas dodawania administratorzy zdecydują również o możliwości pobierania pliku przez pracowników.

Pracownicy na swoim portalu pracowniczym będą mieli możliwość jedynie wyświetlania i pobierania dokumentów udostępnionych dla nich zgodnie z przyznanymi im uprawnieniami.
Wybór terminu płatności i wykonania faktury sprzedażowej #
W celu lepszego dopasowania systemu do potrzeb biznesowych wprowadziliśmy zmianę, która umożliwia określenie domyślnego terminu płatności faktur sprzedażowych poprzez wskazanie dowolnego dnia miesiąca.
Termin płatności faktury #
W Ustawienia > Moduły > Faktury użytkownik będzie mógł określić Domyślny termin płatności faktury poprzez liczbę dni od jej wystawienia lub wskazać wybrany dzień miesiąca. W przypadku kiedy rozliczenie wybranego Klienta ma się odbywać w innym terminie niż domyślnie ustawiony, będzie można to analogicznie zmienić w ustawieniach Klienta.

Domyślny termin wykonania #
Poniżej „Domyślnego terminu płatności faktury” użytkownik będzie miał możliwość wskazania również Domyślnej daty wykonania / dostarczenia faktury. Pola do wyboru to:
- Data bieżąca – Data wykonania / dostarczenia faktury będzie taka jak dzień wprowadzenia faktury do systemu.
- Ostatni dzień poprzedniego miesiąca – Data wykonania / dostarczenia faktury będzie równa ostatniemu dniu miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury. Przykładowo data wykonania faktury wystawionej 2024-04-03 będzie równa 2024-03-31.
Analogicznie jak w przypadku „Terminu płatności faktury”, domyślny termin wykonania można również edytować indywidualnie w ustawieniach Klienta.
Pozostałe zmiany #
- Zautomatyzowaliśmy proces tworzenia Zezwolenia o pracę – aktualizując dane poprzez import statusu z „Wniosek w przygotowaniu” na „Decyzja pozytywna” w systemie zostanie dodane adekwatne zezwolenie na pracę.
- Zaktualizowaliśmy wzór wniosku do wersji 6 o nadanie numeru PESEL w związku z wojną w Ukrainie
- Na liście list płac dodaliśmy nowy filtr „Lista płac dla zaliczek”