Nowe listy pracowników i zezwoleń #
Aby usprawnić korzystanie z list obiektów oraz wyszukiwanie informacji, stopniowo wprowadzamy w systemie nowe, przebudowane listy obiektów. W ramach wdrożenia w dniu 27.06, z poziomu menu dostępne będą dwie nowe listy:
- lista pracowników
- lista zezwoleń
Nowe listy znajdują się w fazie Beta, w związku z czym mogą nie posiadać jeszcze wszystkich kolumn, filtrów i akcji, które posiadają starsze listy. Stale usprawniamy nowe listy. Stare listy będą dostępne do czasu gdy nowe listy będą posiadały wszystkie funkcjonalności, a nasi Klienci zdążą przenieść zapisane filtry i ustawienia kolumn na nową listę. Więcej informacji o funkcjonalnościach nowych list znajduje się w dedykowanym wpisie: https://bazawiedzykadry.faktura.pl/baza-wiedzy/nowe-listy-w-systemie/.
Uwaga! Ustawienia widoku kolumn i zapisane filtry ze starych list, nie zostaną automatycznie przeniesione na nowe listy. Nowe listy zawierają funkcjonalność widoków, która pozwala zapisać jako widok zarówno konfigurację kolumn i jak i filtry.
Widget Zezwolenia / Deklaracje na dashboardzie – możliwość niewyświetlania danych o niepracujących osobach #
Aby ograniczyć ilość danych w widgecie Zezwolenia / Deklaracje na dashboardzie, umożliwiliśmy konfigurację, czy pokazywać tam powiadomienia dotyczące pracowników, którzy nie posiadają w systemie aktywnej umowy.
Konfiguracja tej opcji jest dostępna w Ustawieniach > Moduły > Zezwolenia, w polu Nie wyświetlaj powiadomień po ustaniu zatrudnienia. Włączenie tej domyślnie wyłączonej opcji spowoduje, że powiadomienia o kończących się dokumentach nie będą pokazywane dla pracowników bez aktywnej umowy (aktywność umowy określamy na podstawie daty rozpoczęcia i zakończenia umowy).
Strona wyboru firmy #
Wraz ze wzrostem popularności systemu Faktura.pl, coraz częściej dochodzi do sytuacji, gdy jeden pracownik posiada konto w Faktura.pl w dwóch niepowiązanych firmach, na ten sam adres email.
Aby umożliwić wybór konta firmy, na które pracownik chce się zalogować, stworzyliśmy stronę wyboru firm, która pojawi się po zalogowaniu do systemu. Firmy będą podzielone na te, w których pracownik posiada aktywną umowę i takie bez aktywnej umowy:
Strona wyboru firm pojawi się tylko w przypadku, gdy na ten sam adres email założone jest więcej niż jedno konto w dwóch niepowiązanych ze sobą firmach. Nie pojawi się w przypadku wielofirmowości, gdzie jest wiele firm, ale wszystkie są ze sobą powiązane. Co więcej, w przypadku wielofirmowości jednej z wylistowanych firm – na liście firm, do wyboru pojawi się logo firmy-matki (głównej firma, na którą istnieje subskrypcja w systemie Faktura.pl) oraz lista powiązanych firm, z którymi pracownik jest powiazany.
Usprawnienia w zakresie równoważnego systemu czasu pracy #
W systemie Faktura.pl system czasu pracy ustawiany jest na umowie pracownika. Można tam wskazać opcję Podstawowy, Równoważny lub Zadaniowy.
Do tej pory:
Wskazanie opcji Podstawowy i konfiguracja ustawień Ustawienia → Moduły → Pracownicy → Ewidencja czasu pracy normy czasu pracy jako „norma z planu” umożliwiało naliczanie nadgodzin tak jak w systemie równoważnym.
Po zmianach:
Zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy należy jasno określać system czasu pracy pracownika, dlatego wprowadziliśmy usprawnienie i wybór opcji „Równoważny” spowoduje właściwe naliczanie nadgodzin, gdzie czas pracy może zostać wydłużony do 12 godzin na dobę. Ważne, aby na grafiku został wprowadzony plan pracy.
Ze względu na to, że część z Państwa do tej pory korzystała z systemu podstawowego i normy z planu traktując to jako równoważny system czasu pracy, nie wycofujemy tej logiki działania na ten moment i dajemy czas na dokonanie weryfikacji ustawień. Poinformujemy Państwa o planowanym wyłączeniu działania tej konfiguracji.
Jak postępować:
1. Należy zweryfikować czy na umowie Pracownika jest wskazany właściwy dla niego system czasu pracy.
a) Jeżeli wybrano system czasu pracy Podstawowy i jest on właściwy dla Pracownika nie trzeba dokonywać żadnych zmian, ale warto zweryfikować w Ustawienia → Moduły → Pracownicy → Ewidencja czasu pracy opcje dotyczące wypłaty podstaw i dodatków za nadgodziny, wybranej normy czasu pracy oraz ustawienia naliczania przekroczenia doby pracowniczej.
b) Jeżeli wybrano system czasu pracy Równoważny i jest on właściwy dla Pracownika należy obowiązkowo uzupełnić grafik pracownika planem pracy i zweryfikować w Ustawienia → Moduły → Pracownicy → Ewidencja czasu pracy opcje dotyczące wypłaty podstaw i dodatków za nadgodziny, wybranej normy czasu pracy oraz ustawienia naliczania przekroczenia doby pracowniczej.
c) Jeżeli wybrano system czasu pracy Podstawowy i nie jest on właściwy dla Pracownika system zachowa się tak jak do tej pory, ale w celu właściwego naliczania nadgodzin w przyszłości należy dokonać zmian na umowach, najlepiej poprzez wprowadzenie aneksów od początku kolejnego okresu rozliczeniowego. Po wystawieniu aneksów należy zweryfikować w Ustawienia → Moduły → Pracownicy → Ewidencja czasu pracy opcje dotyczące wypłaty podstaw i dodatków za nadgodziny, wybranej normy czasu pracy oraz ustawienia naliczania przekroczenia doby pracowniczej.
W razie pytań, zapraszamy do kontaktu.
Rekrutacje #
Możliwość powiązania wielu rekrutacji na to samo stanowisko do jednego projektu #
Umożliwiliśmy powiązanie wielu rekrutacji na to samo stanowisko do tego samego projektu.
Jeżeli istnieje wiele rekrutacji na to samo stanowisko, w górnym panelu na profilu projektu, w sekcji Rekrutacje, po kliknięciu w nazwę stanowiska, pojawi się okno z listą rekrutacji na wybrane stanowisko:

Na profilu rekrutacji, podczas dodawania/edycji rekrutacji, dostępne jest pole „Projekt”, w którym można wybrać projekt, do którego rekrutacja jest powiązana. Aby pole było widoczne, należy je włączyć w Ustawieniach > Formularze > Rekrutacje). Jeżeli rekrutacja zostanie powiązana z poziomu projektu, to pole Projekt na rekrutacji będzie jedynie informacyjne i nie będzie możliwości zmiany powiązanego projektu z poziomu rekrutacji.
Możliwość wyłączenia synchronizacji liczby miejsc z projektu do rekrutacji #
Dotychczas każda rekrutacja powiązana z projektem miała zablokowaną liczbę miejsc, która pobierana była automatycznie z powiązanego projektu. Teraz umożliwiliśmy wyłączenie takiej synchronizacji i manualne definiowanie liczby miejsc.
Jeżeli rekrutacja jest powiązana z projektem, to na rekrutacji, w polu „Liczba miejsc” pojawi się Switch „Synchronizuj liczbę miejsc z projektem„:

Włączenie opcji „Synchronizuj liczbę miejsc z projektem” powoduje automatyczne aktualizowanie liczby miejsc rekrutacji na podstawie zapotrzebowania dodanego na projekcie. Domyślnie ta opcja jest włączona i działanie pozostaje jak dotychczas.
Wyłączenie opcji pozwala manualnie wpisać liczbę miejsc na rekrutacji (liczba miejsc nie będzie synchronizowana z projektem). Po wyłączeniu opcji, w polu pojawi się:
- Informacja o maksymalnej wielkości zapotrzebowania w okresie zatrudnienia na powiązanym projekcie
- Ikona, która pozwala na skopiowanie liczby miejsc z projektu do liczby miejsc na rekrutacji
Nowy raport „Optima – umowy” #
Dodaliśmy nowy raport “Optima – umowy” który eksportuje dane dotyczące umów do pliku xls. W raporcie znajdziemy takie dane jak:
- Dane podstawowe pracownika (Imię, nazwisko, wewnętrzne ID pracownika)
- Daty obowiązywania umowy (Data zawarcia, rozpoczęcia, zakończenia)
- Rodzaj umowy
- Wartość brutto (wartość stawki miesięcznej dla umowy o pracę)
- Stawka godz (stawka godzinowa dla umowy zlecenie)
- Dane dotyczące ulgi podatkowej
- Kod zawodu
- Data zgłoszeń do ZUA
- Data wyrejestrowania
- Parametry wynagrodzenia (emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe)
Pozostałe #
- W raportach niestandardowych dostępne są dane dot. niepełnosprawności:

- Zaktualizowaliśmy wtyczkę do sourcingu na LinkedIn, aby usprawnić proces przenoszenia danych kandydatów do odpowiednich pól na profilu kandydata w systemie Faktura.pl.