Kluczowe zmiany:
Nowa lista ankiet #
- Nowa, przebudowana lista z możliwością tworzenia widoków
- Nowe kolumny: Użycie oraz Data ostatniego użycia:
Krok 1: Dane #
Automatyczne generowanie ankiety przez AI #
Gdy zaznaczymy opcję „Wygeneruj pytania za pomocą AI” i uzupełnimy pojawiające się pole poniżej (w przypadku ankiety oceny i testu wiedzy), to po kliknięciu „Następny krok” sztuczna inteligencja sama wygeneruje nam propozycję ankiety. Warto pamiętać, że im więcej danych dodatkowych dostarczymy, tym bardziej ankieta będzie dopasowana do naszych potrzeb:

Ankiety anonimowe #
W ankiecie o typie „Ankieta oceny” dostępna jest nowa opcja „Ankieta anonimowa”:
Ankiety anonimowe pozwalają zebrać informacje anonimowo, bez zapisywania osób, które uzupełniły ankietę.
Krok 2: Pola #
Nowy, przebudowany interfejs, spójny z formularzami #
Uprościliśmy dodawanie pól do ankiety z listy wszystkich dostępnych pól, które są pogrupowane w sekcje. Dostępne pola można wyszukiwać po nazwie. Wyszukiwarka pozwala odnaleźć również pola wykorzystywane w innych ankietach oraz pola własne.
Aby dodać do ankiety pole dostępne po prawej stronie, należy na nie kliknąć lub przeciągnąć je na lewą stronę. Przeciągając pola można zmieniać ich kolejność.
Poniżej ankiety dostępne są przyciski:
- tłumaczenia, które powalają przetłumaczyć pola własne i ich wartości
- podglądu, który pozwala sprawdzić podgląd ankiety, co jest wyjątkowo przydatne w przypadku skomplikowanych ankiet wykorzystujących warunkowe pokazywanie pól czy stron
Ustawianie zależności między polami #
Po kliknięciu na pole, dostępna jest jego konfiguracja:
W ramach konfiguracji można:
- Włączyć / wyłączyć widoczność pola
- Ustawić warunkowe pokazywanie pola używając logicznych i / lub:
- warunki działające na zasadzie „oraz” można dodawać klikając w ikonę plusa np.
- pozwoli to pokazać pole paszport jedynie w przypadku, gdy pole obywatelstwo na ankiecie zostanie uzupełnione wybraną wartością (np. ukraińskie)
- pozwoli to pokazać pole paszport jedynie w przypadku gdy pole X zostało uzupełnione wybraną wartością oraz pole Y zostało wybraną wartością
- warunki działające na zasadzie „lub” możemy skonfigurować klikając w ikonę z trzema kropkami oraz wybierając „Dodaj alternatywne warunki”. Dla przykładu umożliwi to skonfigurowanie wyświetlenie pola X gdy pole Y ma wybraną wartość lub pole Z ma wybraną wartość.
- warunki działające na zasadzie „oraz” można dodawać klikając w ikonę plusa np.
- Usunąć pole
Konfiguracja pól wielowarstwowych #
W przypadku pól złożonych (np. adresów, które zawierają pola dotyczące miasta, ulicy, numeru domu, czy szczegółów wykształcenia zawierające pola dotyczące szkół czy uczelni), po włączeniu pola można skonfigurować dodatkowe pola które chcemy włączyć:
Pola o typie plik/wiele plików – automatyczny wybór kategorii #
W przypadku dodawania pola własnego o typie „Plik” lub „Wiele plików”, istnieje możliwość wybrania kategorii pliku. Dzięki temu, dodany plik automatycznie otrzyma wybraną kategorię, która będzie widoczna w sekcji Załączniki na profilu obiektu:
Przykład zastosowania: Na ankiecie aplikacyjnej, możemy dodać pole własne o typie plik i nazwie CV. Gdy wybierzemy kategorię CV to plik automatycznie wskoczy do profilu pracownika z odpowiednią kategorią.
Stronicowanie ankiety #
Dostępne jest również dodawanie stron do ankiety, co pozwala ją wizualnie skrócić. Aby dodać stronicowanie, należy kliknąć „Dodaj kolejną stronę” pod ankietą, a następnie przeciągnąć wybrane pytania na nowo dodaną stronę. Klikając w ikonę zębatki przy numerze strony możemy wejść w jej ustawienia.
W ustawieniach strony można wpisać nazwę strony, oraz w przypadku strony innej niż pierwsza, można ustawić widoczność strony oraz warunkowość pojawiania się strony np. w zależności od odpowiedzi na pytanie uzupełniane na pierwszej stronie:
Wielofirmowość ankiet #
Po wdrożeniu w dniu 7.03 ankiety będą wielofirmowe, co oznacza ze w przypadku posiadania więcej niż jednej powiązanej firmy, każda ankieta będzie dostępna na każdej firmie.
Warto jednak pamiętać, że zgody dodawane do ankiet mogą nie być wielofirmowe (na zgodzie pojawi się pole „Dostępna na firmach” gdzie można wybrać na których firmach zgoda będzie dostępna). Jeśli w ankiecie dodano zgodę, która jest dostępna wyłącznie dla firmy A, osoby wypełniające ankietę w firmie B nie będą widzieć tej zgody.
Krok 3: Zbieranie odpowiedzi #
Krok 3. umożliwia wysyłkę ankiet, podgląd wysłanych ankiet oraz ich status (wysłana/uzupełniona). Co więcej, z poziomu listy dostępne są odpowiedzi z ankiet:
Przycisk nad listą umożliwia wysyłkę:
- ankiety do – np. ankiety do pracowników / kandydatów,
- ankiety o – np. ankiety o pracowniku, w której pytamy inne osoby o danego pracownika, lub ankiety o mieszkaniu, które pozwala zbadać zadowolenie z zakwaterowania.
Oczywiście wysyłka ankiet jest dostępna również z poziomu nowych list, co daje więcej możliwości filtrowania pracowników, do których chcemy wysłać ankietę:
Z poziomu listy możliwe jest również generowanie linków do ankiet. Warto pamiętać, że każdy link do ankiety jest unikalny i może być uzupełniony tylko raz.
Dezaktywowanie linków do ankiety #
Aby dezaktywować link do ankiety wysłanej do wybranych osób, należy zaznaczyć je checkboxem na liście, a następnie z poziomu przycisków nad listą wybrać „Dezaktywuj wysłany link”.
Eksport danych #
Widoczną listę możemy wyeksportować korzystając z przycisku „Eksport” nad listą.
Krok 4: Wyniki #
W kroku 4 dostępne są wyniki ankiet:
- wykresy z ankiet obrazują wyniki, domyślnie prezentowane są wykresy kołowe, a kliknięcie w ikonę 3 kropek pozwoli zmienić rodzaj wykresu.
- podsumowanie odpowiedzi tekstowych jest generowane przez sztuczną inteligencję.
Nad listą dostępne są filtry umożliwiające filtrowanie według wybranego okresu, czy według konkretnych pracowników.
Automatyczne tłumaczenie odpowiedzi z ankiet #
Przypominamy, że w Ustawieniach > Dane firmy > Podstawowe dostępna jest opcja „Automatyczne tłumaczenie odpowiedzi z ankiet”. Zaznaczenie tej opcji spowoduje automatyczne tłumaczenie ankiet z dowolnego języka na domyślny język z ustawień firmy w momencie zapisywania wartości z ankiety do danych pracownika. Na ankiecie wartości pól pozostaną w oryginalnym języku.
Wprowadzenie zmian w ankiecie, która posiada już wypełnienia #
Jeżeli zmienimy treść pytania w ankiecie po tym, jak pracownik ją uzupełnił:
- w podglądzie uzupełnionej ankiety widoczne będzie pytanie, które uzupełniający widział podczas uzupełniania ankiety,
- na liście wysłanych/uzupełnionych ankiet na profilu ankiety, w kolumnie z edytowanym pytaniem, pojawi się najnowsza wersja pytania.
W przypadku edycji pytań zaleca się dokonywanie zmian jedynie w celu korekty błędów językowych lub stylistycznych. W sytuacji, gdy zamierzasz zmienić znaczenie pytania, zalecamy usunięcie istniejącego pytania i dodanie nowego.
Przenoszenie danych z ankiety do zatrudnienia do profilu pracownika #
Usprawniliśmy proces przenoszenia danych z ankiety na profil. Nowy panel umożliwia wybór, które dane przenieść na profil, a które zachować dotychczasowe:
